نخست‌وزیر رژیم اشغالگر با ابراز عصبانیت از ائتلاف نفتالی بنت و یائیر لاپید برای تشکیل کابینه چپگرا، این کابینه را تهدیدی علیه آینده این رژیم توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از ائتلاف نفتالی بنت با یائیر لاپید برای تشکیل کابینه چپگرا و کنار زدن او از قدرت به‌شدت اظهار عصبانیت کرد.

بنیامین نتانیاهو گفت: «نفتالی بنت از همه تعهدات خود عقب‌نشینی کرد و هروله کنان به سمت یک حکومت چپگرا متمایل شد تا بعدا نخست‌وزیر شود.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی افزود: «نفتالی بنت با صحبت کردن درمورد اختلافات، تفرقه و عقب‌نشینی از وعده‌های خود همه را فریب می‌دهد.»

او گفت: «نفتالی بنت نمی‌خواهد انتخابات دیگری برگزار شود؛ زیرا می‌داند که نمی‌تواند میزان آرای لازم را کسب کند. کابینه چپگرا، برای آینده اسرائیل خطرناک است.»

نتانیاهو ادامه داد: «به این فکر کنید که اگر کابینه چپگرا تشکیل شود، در ایران، غزه و واشنگتن چه روی خواهد داد. اگر کابینه چپگرا تشکیل شود، قدرت بازدارندگی اسرائیل تضعیف می‌شود.»

نخست‌وزیر اسرائیل اضافه کرد: «نفتالی بنت پیشنهاد من برای تشکیل کابینه راستگرای مشترک با ریاست دوره‌ای بین من و خود را رد کرد. این چه دموکراسی است که می‌خواهد قوانین شخصی را از ترس شکست مقابل من در انتخابات ایجاد کند؟»

او در پایان با ابراز عصبانیت از ائتلاف نفتالی بنت با یائیر لاپید برای تشکیل کابینه چپگرا گفت: «نباید کابینه چپگرا تشکیل شود؛ زیرا آن، کابینه شکست و خواری خواهد بود.»

«نفتالی بنت» وزیر جنگ سابق صهیونیست‌ها، در سخنانی اعلام کرد که به «یائیر لاپید» وزیر پیشین دارایی این رژیم و رئیس حزب یش عتید، می‌پیوندد تا کابینه‌ای جدید در سرزمین‌های اشغالی تشکیل داده و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر، را برکنار کنند.

این مقام صهیونیستی در بخشی از سخنان خود گفت: «پس از گذشت بیش از یک دهه حضور نتانیاهو در رأس قدرت، باید کابینه‌ای جدید تشکیل دهیم.»

وزیر جنگ سابق صهیونیست‌ها اعلام آمادگی کرد تا دولتی ائتلافی برای برکناری نخست‌وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی تشکیل دهد.

نفتالی بنت ۵۰ ساله، رئیس حزب یامینا به داشتن سیاست‌های راست تندرو شناخته می‌شود. او در مه ۲۰۲۰ مجوز ساخت ۷ هزار خانه دیگر در شهرک‌های صهیونیست نشین در سرزمین‌های اشغالی را صادر کرد. او همچنین وزیر جنگ و وزیر آموزش رژیم صهیونیستی بوده است.

یائیر لاپید ۵۷ ساله، رئیس حزب یش عتید، حزب مخالف بنیامین نتانیاهو، پیش از این وزیر دارایی رژیم صهیونیستی بوده و در سال ۲۰۱۳ در صدر فهرست با نفوذترین صهیونیست‌های جهان قرار گرفت. او پیش از ورود به سیاست روزنامه‌نگار و مجری تلویزیون بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار