حسینی نژاد با اشاره به ورود بخش خصوصی به حوزه توسعه فرش دستباف کرمان گفت: صادرات فرش کرمان، طی یک سال گذشته به بیش از ۲ میلیون دلار رسیده است.

مهدی حسینی نژاد، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با بیان اینکه ظرفیت تولید حدود ۴۰۰ هزار مترمربع فرش دستباف در استان کرمان وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه فرش دستباف استان کرمان، سال‌ها به عنوان برند فعالیت می‌کرد، طی سال‌های گذشته از جایگاه خوبی برخوردار نبوده و اکنون به این محصول توجهی جدی شده است.

او با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی تولید فرش دستباف در کرمان افزود: گرچه تولید فرش دستباف استان کرمان نسبت به سال‌های پیش رشد داشته است؛  اما با هدف گذاری مطلوب هنوز فاصله داریم.

حسینی نژاد با بیان اینکه استان کرمان به لحاظ کارشناسی در حوزه طراحی، بافت و کیفیت مواد اولیه فرش مورد توجه است،  تصریح کرد: بیش از ۷۰ هزار بافنده فرش در استان کرمان داریم که ظرفیتی گسترده برای استان محسوب می‌شود.

او بیان داشت: در گذشته حتی بیش از ۳۰ میلیون دلار صادرات در حوزه فرش داشتیم و در این خصوص طی این دولت تلاش‌هایی برای رسیدن به جایگاه واقعی این محصول در  استان کرمان شده است.

رئیس سازمان صمت استان کرمان با اشاره به ورود بخش خصوصی به حوزه توسعه فرش دستباف گفت: صادرات فرش این استان در یک سال گذشته به بیش از ۲ میلیون دلار رسیده است.

او گفت:  همچنین به تامین و تولید مواد اولیه با کیفیت در استان و نیاز‌های این محصول در کشور‌های مختلف توجه می شود و در کنار آن به فرش سنتی استان به عنوان قالی کرمان توجه می‌کنیم؛ اما نیاز داریم که در فعالیت‌ها تسریع شود.

 فرش دستباف استان کرمان به استان‌های تهران، اصفهان و تبریز ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار