مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: برای اسکان هفت هزار و ۵۰۰ نفر از ثبت‌نام کنندگان طرح ملی مسکن بیش از ۸۰ هکتار زمین خالص مسکونی در سراسر استان تعریف شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود شریفی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: ثبت نام طرح در سه مرحله از ماه‌های آذر، بهمن و اسفند سال ۹۸ انجام شد که در آن ۴۰ هزار و ۸۰۰ نفر اعلام آمادگی کردند.

او گفت: پس از بررسی‌های لازم از این تعداد ۱۰هزار و ۵۰۰ نفر به عنوان واجد شرایط نهایی معرفی شدند که ۶ هزار و ۶۷۰ نفر در شهر کرمانشاه و باقی در سایر شهرستان‌ها سکونت دارند.

شریفی توضیح داد: تعداد پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در استان کرمانشاه در مجموع ۱۹ پروژه است که عملیات اجرایی ۹ پروژه آغاز شده و باقی پروژه‌ها در مرحله طراحی بوده که بزودی وارد فاز اجرایی خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در ادامه گفت: در طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی شامل ۲۰۰ هزار واحد در شهر‌های جدید، ۱۰۰ هزار واحد در شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر از سوی بنیاد مسکن و ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده در کشور احداث شود.

سریفی افزود: در استان کرمانشاه این طرح در شهر‌های کرمانشاه، اسلام آبادغرب، پاوه، تازه آباد، جوانرود، روانسر، سنقر، صحنه، قصرشیرین، کنگاور و گیلانغرب اجرا می‌شود و سهمیه‌ای برای سایر شهر‌ها در نظر گرفته نشده است.

او تصریح کرد: در طرح اقدام ملی مسکن، پروژه‌های تولید مسکن در قالب مشارکتی، واگذاری اراضی به متقاضیان، تکمیل واحد‌های نیمه تمام و استفاده از تسهیلات بانکی و توجه به بافت‌های ناکارآمد از طریق بسته‌های حمایتی مدنظر است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: مسکن مهر ، مسکن ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.