بازار امروز با افزایش تقاضا در نماد‌های بزرگ آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز یکشنبه ( ۹ خرداد) بازار مانند روز گذشتهبا افزایش تقاضا در نماد‌های بزرگ و کوچک آغاز به کار کرد.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۹ خرداد

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۹ خرداد

رشد ۱۶هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس تهران در در شروع معاملات امروز یکشنبه با رشد ۱۶ هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۱۵۵هزار واحد قرار گرفته است.

نماد‌های فولاد، فملی و شستا بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های پکویر، کبافق و کسرا بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

خودرویی‌ها یکپارچه سبز پوش دنبال می‌شوند. خریداران خساپا در قیمت ۱۶۸ تومان و خودرو در محدوده ۱۸۵ تومان به صف نشستند (حجم معامله به ترتیب ۱۳۵ و ۱۵۵ میلیون برگه سهم). خگستر، خکرمان، ورنا و خزامیا از دیگر نماد‌های مورد توجه گروه اند که پرتقاضا داد و ستد می‌شوند.

نماد معاملاتی فاسمین به دلیل تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت متوقف شد.

فاراک با حمایت قابل توجه حقوقی به صف خرید نشست.

رشد حدود ۲۴هزار واحدی شاخص کل

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد ۲۳هزار و ۸۵۳واحدی (۲درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۱۶۳هزار واحد قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با رشد ۰.۵درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۱۱۳نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۲۱۱نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های خودرو، فملی، فولاد، خساپا، ثبهساز، شستا و خگستر در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های چخزر، فتوسا، غگیلا، کزغال، آریا، ودی و شتوکا در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود هزار و ۵۱۶میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۱۶۰میلیارد تومان نقدینگی به بازار وارد کردند.

فرآورده‌های نفتی در صدر تقاضای سهامداران قرار گرفتند

صف‌های خرید حدود هزار و ۱۲۵میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش چهار هزار و ۴۵۵میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به سه هزار و ۳۳۵میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش تپکو، سمگا و بنو به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام تولید تجهیزات سنگین هپکو حدود ۲۳۵میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید غکورش، شپنا و فتوسا در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۹۱۰میلیارد تومان (۸۱درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر هزار و ۱۶۵میلیارد تومان (۲۶درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۱۷نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۳۰نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف تولید و توسعه سرب روی (فتوسا) به ۱۲.۳درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «انبوه سازی، املاک و مستغلات» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۴۱۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «ماشین آلات و تجهیزات» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۳۰۰میلیارد تومان می‌شود. همچنین در طرف دیگر معاملات «فرآورده‌های نفتی» با تقاضای ۳۲۰میلیارد تومانی همراه شد.

حدود ۲۹درصد از پنج هزار و ۵۸۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع هزار و ۴۳۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۳۹۰درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به هفت هزار و ۱۰میلیارد تومان خواهد رسید.

وبصادر مجددا با قدرت به صف خرید نشست.

ثامید ثبهساز ثاخت ثمسکن وتوس با تعادل میان خریداران و فروشندگان نماد‌های مثبت گروه انبوه سازی هستند. وساخت و کرمان نیز با افزایش تقاضا همراه اند.

برقی‌ها با گرایشی مثبت داد و ستد می‌شوند. آبادا پر تقاضا و بجهرم, بپیوند, ونیرو, بگیلان, وهور, مبین و بفجر مثبت و متعادل اند. نماد‌های دماوند و بزاگرس با فشار فروش همراه اند.

در دومین روز از هفته جاری شاهد آغازی سبز در کلیت بازار بودیم، اگرچه رفته رفته تاحدودی تعداد فروشندگان فزونی یافت و روند معاملات نوسانی دنبال می‌شود، اما رشد دسته جمعی عمده نماد‌های بزرگ و متعادل شدن اکثریت نماد‌های کوچک را برای دومین روز متوالی نظاره گر هستیم. لیدری بازار امروز مجددا در دست پالایشی هاست و همچنین بانکی ها، فلزات اساسی ها، خودرویی‌ها و محصولات شیمیایی نیز در کانون توجهات سهامداران قرار دارند.

شاخص کل در این لحظه با رشد بیش از ۲۳ هزار واحدی در سطح ۱ میلیون و ۱۶۲ هزار واحد قرار گرفته که نماد‌های فولاد، فملی، شستا و فارس بیشترین تاثیر مثبت را بر سبز پوشی شاخص گذاشتند.

صف خرید شپنا عرضه شد.

در ساعت ۱۱:۲۰ در گروه خودرویی نماد‌های خودرو و خساپا در محدوده صفر تابلو با نوسانات منفی همراهند.

در فلزی‌ها نماد فولاد در قیمت ۹۵۱ تومان با رشد بیش از ۱ درصد دنبال می‌شود. فملی در محدوده ۱۲۴۰ تومان در حال معامله است. ذوب با پیشروی بیش از ۳ درصدی در قیمت ۳۲۲ تومان قرار دارد.

در بانکی‌ها نماد #وبصادر در مدار مثبت ۲.۵ درصدی در محدوده ۱۹۰ تومان داد و ستد می‌شود. وبملت افت بیش از ۲ درصدی قیمت را تجربه می‌کند. وتجارت با رشد ۱.۵ درصدی در قیمت ۱۹۹ تومان نوسان می‌کند.

در دقایق پایانی معاملات امروز به موجب افزایش عرضه ها، رشد شاخص کل به ۱۸ هزار واحد و شاخص هموزن به ۶۰ واحد نزول کرده است.

شاخص کل با رشد ۱۷هزار واحدی به معاملات پایان داد

رشد ۱۷هزار و ۳۷۷واحدی شاخص کل (۱.۵درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۱۵۶هزار واحدی قرار داد.

شاخص هم وزن ۰.۰۲درصد افت کرد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به حدود چهار هزار و ۹۴۰میلیارد تومان رسید.

بیش از ۲۱۰میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی

رشد بیش از سه درصد ۶۰نماد و افت بیش از سه درصد ۳۳۸نماد

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار