سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان درباره شکست تیم خود مقابل سایپا توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، جواد نکونام، سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در نشست خبری بعد از بازی این تیم مقابل سایپا در چارچوب مسابقات لیگ برتر اظهار کرد: قبل از اینکه بخواهم در مورد بازی صحبت کنم در مورد داوری صحبت می‌کنم. حدود ۱۰ روز قبل که سایپا مقابل پیکان بازی کرد آن جا اعلام کردیم که نگران این مسابقه هستیم. اگر خطای هَندی که برای حریف گرفتند و ما گل خوردیم هند بود! پس چرا پنالتی ما را نگرفتند.

او افزود: داور کمک کرد که جریان بازی به روندی که سایپا می‌خواهد پیش برود. سوت زدن را بلد هستند. این دومین بازی است که چنین اتفاقی می‌افتد و مربیان حریف هر طور که می‌خواهند اعتراض می‌کنند و هیچکس به آن‌ها چیزی نمی‌گوید.

نکونام عنوان کرد: فوتبال و مردم خوزستان همیشه مظلوم هستند. خنده‌دار است این موضوع را بگویم، پارسال با ماشین‌سازی بازی داشتیم و داور دروازه‌بان ما را به خاطر اتلاف یک دقیقه وقت با دو کارت زرد اخراج کرد. امروز به دروازه‌بان حریف یک کارت زرد نمی‌دهد. در نیمه اول هم فقط یک دقیقه وقت تلف شده گرفت. در نیمه دوم ۱۰ تعویض انجام شد، اما داور فقط چهار دقیقه وقت اضافه گرفت در چهار دقیقه وقت اضافه هم ۲ دقیقه بازی توقف داشت و وقت اضافه محاسبه نمی‌شود.

نکونام ادامه داد: در مسابقه‌ای که در جریان بازی همه‌اش به سود ما بود با یک خطای هند که برای حریف گرفته شد ما گل خوردیم، بازی از آنجا به بعد برای ما تمام شد. چون ما می‌دانستیم سایپا می‌آید و بازی مستقیم انجام می‌دهد، تا بتواند گل دوم را هم بزند.

نکونام با خطاب قرار دادن رئیس کمیته داوران گفت: جناب افشاریان اگر داوری‌ها می‌خواهد اینگونه باشد مثل این دو هفته که برای تیم من پیش می‌رود بیایید اعلام کنید ما می‌خواهیم داوری را همین‌گونه برای فولاد ادامه بدهیم. ما برای چه بجنگیم. سال گذشته ما را کُشتید. امسال هم دوباره همین آش و همین کاسه است. بازی با نساجی در قائمشهر هم سر ما را بریدند. امروز هم این اتفاق برای تیم ما تکرار شد و با نا داوری شکست خوردیم.

او تاکید کرد: من نمی‌گویم داور آمد و از قبل پنالتی گرفت، داور با سوتش بلد است چگونه قضاوت کند. می‌تواند با سوت کنترل شده بازی را به سود حریف کنترل کند. داوران این کار را بلدند من هم آن را متوجه می‌شوم. من هم فوتبالیست بوده‌ام داوران می‌توانند قضاوتی انجام دهند که جریان بازی را به سود هر کسی که دل‌شان می‌خواهد جلو ببرند. متأسفانه این اتفاق اکنون برای فولاد رخ می‌دهد. چه گناهی کرده‌ایم؟ سالم کار کرده‌ایم ناراحت هستند؟ به من چه مربوط است که به خاطر تعویض پیکان بازی باید سه بر صفر می‌شده است یا نه؟

نکونام عنوان کرد: من به افشاریان هم گفته بودم. باید برای این مسابقه یک داور قوی انتخاب کنند. این یک بازی قوی است و داوری آن نباید ضعیف باشد، چون سایپا می‌خواهد سقوط نکند، ما هم می‌خواهیم مدعی باقی بمانیم.

او افزود:، وقتی مدیرعامل سایپا عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال است چه توقعی دارید؟ همه در فوتبال ایران شاکی هستند. هیچ کس به مشکل ما رسیدگی نمی‌کند.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان ادامه داد: من سالم کار می‌کنم، زحمت می‌کشم و تلاش می‌کنم مثل همه مربیان دیگر؛ اینگونه حق را ناحق نکنید. با سوت بازی را برنگردانید. داور هر طور که دلش می‌خواست خطا می‌گرفت. با بازیکن ما یک دقیقه در وقت اضافه صحبت می‌کند که بازی پیش برود.

نکونام ادامه داد: خطای هَندی که منجر به گل آن‌ها شد هند نبود. داور می‌گوید ۴ تا کارت داده ام، نمی‌خواهم دقیقه ۸۹ کارت بدهی، دستت درد نکند. این کار‌ها قدیمی شده است. سایپا بازی قبل که به پیکان باختند، هزار و یک مدل اعتراض کردند و امروز نتیجه آن را گرفتند.

سرمربی فولاد ادامه داد: داور امروز باب میل سایپا قضاوت کرد. شما ببینید آن‌ها اصلا به کدام تصمیم داور اعتراض کردند؟ داوری به آن‌ها کمک می‌کرد. اصلا خطای هند منجر به گل اولشان خنده دار است. در فاصله نیم متری توپ به دست بازیکن من برخورد می‌کند و داور خطا می‌گیرد. همان خطا را ۳ متر جلوتر کاشته اند و داور می‌گوید درست است و همان توپ به گل تبدیل شد. داور یک پنالتی برای ما نگرفت.

او ادامه داد: الان دوباره می‌خواهند عذرخواهی کنند؟ بازی با نساجی به مسئولان کمیته داوران گفتم کمک داور بازی ما اشتباه کرد و نمی‌خواهد او را محروم کنید. من مردانگی کردم، اما این تیم داوری را محروم کنید. این چه داور و کمک داوری بود که امروز گذاشته بودید؟ من بازی برده را باخته ام. اصلا سایپا نمی‌توانست کاری بکند. فقط با خطا و اوت آن‌ها جلو می‌آمدند.

سرمربی فولاد در ادامه گفت: چرا در مورد صحنه‌های دیگر اعتراض نمی‌کنم؟ من هم در این مملکت فوتبال بازی کرده ام، یا حقم را به من بدهید یا من هم اعتراض کنم و بگویم من را مادام العمر محروم کنید و من را از فوتبال بیرون کنید. هر کسی اینگونه حرف می‌زند، هفته بعد ورق برمی‌گردد. از الان هم می‌گویم هفته بعد هم خطا‌های ۵۰ - ۵۰ را به نفع حریف بگیرید، اما داور خوبی انتخاب کنید.

کاپیتان سابق تیم ملی در پایان گفت: نمی‌توانیم اینگونه جلو برویم. قرار نیست که این همه هزینه شود و ما وقت بگذاریم، استرس بکشیم و کمک داور جلوی من بایستد و بخندد و بگوید آقای نکونام یک متر جلو بردن توپ عیب ندارد. چرا عیب ندارد؟ باید شما مربی و بازیکن شوید تا بدانید استرس فوتبالی چه معنایی دارد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار