مهم‌ترین حوادث امروز، شنبه ۸ خردادماه ۱۴۰۰ در خوزستان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهم‌ترین حوادث نقاط مختلف استان خوزستان در روز شنبه ۸ خردادماه ۱۴۰۰ را در این بسته خبری مشاهده نمایید.

دستگیری سارقان حرفه‌ای در اهواز

سرهنگ محسن دالوند فرمانده انتظامی اهواز گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات داخل خودرو در سطح این کلانشهر، بررسی موضوع و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت و ماموران کلانتری ۲۲ با گشت زنی هدفمند ۲ سارق محتویات داخل خودرو را حین سرقت شناسایی و طی عملیاتی با استفاده از قانون بکارگیری سلاح دستگیر کردند.

او با بیان اینکه در تحقیقات به عمل آمده تاکنون ۱۰ مالباخته مرتبط با این پرونده شناسایی شدند، افزود: سارقان مذکور در تحقیقات بعمل آمده به ۱۵ فقره سرقت اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده و تحویل به مرجع قضائی با قرار مناسب روانه زندان شدند.

خرده فروشان موادمخدر درمسجدسلیمان با دستان بسته

سرهنگ علی حسینی فرمانده انتظامی مسجدسلیمان بیان داشت: به منظور ارتقای امنیت اجتماعی و جلب رضایت شهروندان، مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان و یگان‌های انتظامی، طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز را با هدف مقابله با مجرمان پس از هماهنگی با مرجع قضائی به مرحله اجرا در آوردند.

او با بیان اینکه با اجرای این طرح ۶ خرده فروش مواد مخدر دستگیر و ۴ معتاد متجاهر نیز جمع آوری و به کمپ ترک اعتیاد تحویل داده شدند، تصریح کرد: در همین ارتباط ۴۰۰ گرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی کشف شد.

دستگیری قاتل و عاملان اصلی نزاع و درگیری در لالی

سرهنگ اسکندر بزرگمهری فرمانده انتظامی لالی بیان داشت: در فروردین ماه امسال در پی وقوع یک نزاع دسته جمعی که منجر به قتل یک نفر با سلاح سرد در یکی از مناطق شهرستان شد، شناسایی قاتل و عاملان اصلی این نزاع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران پلیس انتظامی با انجام اقدامات اطلاعاتی ۷ نفر از عاملان اصلی نزاع و قاتل را که قصد خروج از کشور را داشت، شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند و قاتل در بازجویی‌های پلیس به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را اختلافات قبلی عنوان کرد و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

برق دستبند بر دستان سارق حرفه‌ای منزل و کابل برق در ماهشهر

سرهنگ رضا پاپی فرمانده انتطامی ماهشهر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل و کابل برق در نقاط مختلف شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت و مأموران کلانتری ۱۱ با کار اطلاعاتی هویت سارق حرفه‌ای منزل و کابل برق را شناسایی که پس از هماهنگی با مرجع قضائی طی عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

او به اعتراف متهم در تحقیقات پلیس به ۵ فقره سرقت منزل و کابل برق در سطح شهرستان اشاره و بیان کرد: متهم پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

محموله تریاک به مقصد نرسید

سرهنگ محمد عزیزی فرمانده انتظامی بهبهان گفت: به منظور کنترل محور‌های مواصلاتی و برخورد قاطعانه با قاچاقچیان مواد مخدر، پلیس مبارزه با موادمخدر این فرماندهی با همکاری ماموران انتظامی بخش زیدون حین کنترل خودرو‌های عبوری به یکدستگاه خودرو وانت پراید مشکوک و متوقف کردند.

او با بیان اینکه ماموران پلیس در بازرسی از خودروی توقیفی مقدار ۳۸ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف کردند، افزود: در این ارتباط یک قاچاقچی دستگیر و یک دستگاه خودرو وانت پراید توقیف و متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

اعضای باند قاچاق سلاح با دستان بسته

سردار سید محمد صالحی فرمانده انتظامی خوزستان اظهار داشت: به دنبال کنترل و رصد تحرکات قاچاقچیان سلاح و مهمات در سطح استان، ماموران پلیس امنیت عمومی استان با رصد اطلاعاتی، اعضای یک باند قاچاق سلاح و مهمات را شناسایی کردند.

او تصریح کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی با اشراف اطلاعاتی و همچنین اقدامات پیچیده پلیسی در عملیاتی مشترک با همتای خود در شهرستان‌های "اندیمشک و شوش" محور تردد ۵ عضو باند مذکور را با ۲ دستگاه خودروی سواری در شهرستان "اندیمشک" شناسایی و آن‌ها را دستگیر کردند.

سردار صالحی با بیان اینکه در بازرسی از بار خودرو‌های توقیفی ۶ قبضه سلاح کلاشینکف کشف و متهمان به مراجع قضایی شدند، ادامه داد: از آنجا که وجود سلاح غیر مجاز یکی از عوامل بسترساز جرایم خشن اعم از تیراندازی، قتل و سرقت‌های مسلحانه است، نیروی انتظامی با جدیت تمام و قاطعانه با قاچاقچیان سلاح و مهمات برخورد خواهد کرد.

باند سارقان باغ‌ها در دزفول متلاشی شد

سرهنگ روح اله گراوندی فرمانده انتظامی دزفول بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت اماکن خصوصی در سطح شهرستان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس دزفول قرار گرفت و ماموران انتظامی پاسگاه سنجر با انجام کار‌های اطلاعاتی موفق شدند اعضا یک باند ۵ نفره سارقان باغات را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی، طی یک عملیات ضربتی متهمان را دستگیر کردند.

او در ادامه با اشاره به کشف مقادیر زیادی اموال سرقتی از جمله؛ کولر گازی، دستگاه هوا برش، سمپاش، فنس، کابل برق و ... از مخفیگاه سارقان گفت: متهمان در تحقیقات تکمیلی ماموران صراحتا به ۲۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی و باغ‌ها اطراف شهرستان اعتراف کردند.

سرهنگ گراوندی در خاتمه با اشاره به رضایتمندی مالباختگان و ساکنان منطقه از دستگیری این باند سرقت تصریح کرد: متهمان پس از بازسازی صحنه سرقت‌ها با دستور دادستان دزفول روانه زندان شدند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.