معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد گفت: وصول حقوق دولتی معادن استان در پارسال ۷۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، دارا فرامرزی معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد گفت: وصول حقوق دولتی معادن استان در سال ۱۳۹۹ نسبت به پارسال ۷۲ درصد افزایش داشته است.

فرامرزی افزود: در سال ۱۳۹۹، بیش از ۱۶ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال حقوق دولتی از بهره‌ برداران معادن و دارندگان مجوز‌های برداشت موقت مواد معدنی در استان وصول شده است.

او این افزایش را ناشی از ساماندهی برداشت‌ های مواد معدنی، وصول مطالبات معوق و فعالیت‌ های استخراجی معدن کاران و صنایع معدنی در استان عنوان و اضافه کرد: ۷۹ فقره پروانه بهره برداری معتبر معادن در کهگیلویه و بویراحمد صادر شده که از این تعداد ۴۵ معدن فعال و مابقی غیرفعال و یا در حال تجهیز هستند.

فرامرزی ظرفیت استخراج اسمی سالیانه معادن کهگیلویه و بویراحمد را بیش از پنج میلیون تن اعلام کرد و ادامه داد: این معادن با استخراج واقعی بیش از ۲و نیم میلیون تن در سال فعالیت می‌کنند.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت استان با بیان اینکه ذخیره قطعی شناسایی شده معادن دارای پروانه بهره برداری دراستان، بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تن است گفت: معادن موجود استان دارای سرمایه گذاری بیش از ۸۸۰ میلیارد ریال و اشتغال ۸۲۹ تن هستند.
 
فرامرزی افزود: مهمترین مواد معدنی در استان شامل مواد اولیه سیمان، آجر، گچ، سلستین، بوکسیت، مصالح ساختمانی و گوگرد است.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.