مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی گفت:در اجرای طرح مایه کوبی دام‌های سنگین علیه بیماری لمپی اسکین تا کنون تعداد ۵۲ هزار و ۸۶۵ راس دام سنگین ایمن سازی و مایه کوبی شده اند.

سید امید خلیل زاده مدیرکل دامپزشکی آذربایجلن غربی در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با اشاره به اهمیت بیماری لمپی اسکین در جمعیت دام سنگین و نقش آن در ضررهای اقتصادی فراوان دامداران، گفت: بیماری لمپی اسکین، نوعی بیماری نوپدید ویروسی بسیار عفونی در گاوها با ضررهای اقتصادی بالا به دامداران نظیر هزینه درمان بالا، کاهش تولید شیر، سقط جنین، ناباروری و کاهش کیفیت پوست است که عمدتاً بوسیله حشرات گزنده منتقل می گردد.

 خلیل زاده  مهمترین راه پیشگیری از این بیماری را مایه کوبی دام های حساس با استفاده از واکسن های اختصاصی دانست و گفت : در همین راستا از ابتدای اجرای طرح مایه کوبی دامهای سنگین علیه بیماری لمپی اسکین  تا کنون تعداد  ۵۲ هزار و ۸۶۵ راس دام سنگین  ایمن سازی و مایه کوبی شده اند.

او یاد آور شد: در حال حاضر مایه کوبی دامهای سنگین بر علیه این بیماری در سطح استان ادامه دارد و از دامداران درخواست کرد با اکیپ های دامپزشکی همکاری های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: دامپزشکی ، مایه کوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.