رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: دستورالعمل بهداشتی انتخابات ۲۸ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ ابلاغ شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان قزوین با اشاره به دستور العمل بهداشتی انتخابات ۲۸ خرداد بیان کرد: هر گونه تجمع انتخاباتی، مراسم سخنرانی، گفت و گو و مناظره در مکان‌های سربسته از قبیل مساجد، سالن‌های اجتماعات، تالار‌های پذیرایی و سالن‌های ورزشی ممنوع است.

حبیبی افزود: برگزاری تجمع انتخاباتی و سخنرانی نامزد‌ها در فضای باز مانند استادیوم روباز، فضای باز مدارس و مراکز آموزش عالی و سایر مراکر مربوط به سازمان‌ها مطابق با شیوه نامه بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رعایت موارد زیر بلامانع است.

او ادامه داد: رعایت فاصله مناسب بر اساس ۸ متر مربع فضای باز برای یک نفر، رعایت سقف شرکت کنندگان به میزان حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت فضای در نظر گرفته شده، کلیه شرکت کنندگان و برگزار کنندگان ملزم به استفاده از ماسک می‌باشند، مسئولین مراسم به گونه‌ای برنامه ریزی نمایند که قبل و بعد از مراسم در درب ورودی و خروجی تجمع به وجود نیاید.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اضافه کرد: زمان برگزاری مراسم حداکثر برای ۲ ساعت برنامه ریزی شود و رعایت کلیه دستور العمل‌های بهداشتی ابلاغ شده در خصوص تجمعات الزامی می‌باشد.

او اضافه کرد:هر گونه تجمع در محیط‌های بسته ممنوع است و در صورت ضرورت تشکیل جلسات داخلی ستاد‌ها در فضای بسته با رعایت کامل طرح مدیریت هوشمن (رنگ بندی شهرها) و رعایت محدودیت حداکثر ۱۵ نفر برای شهر‌های با وضعیت قرمز ۲۰ نفر برای شهر‌های با وضعیت نارنجی و ۳۰ نفر برای شهر‌های با وضعیت زرد بلامانع است.

حبیبی با اشاره به محدودیت‌های انتخاباتی مصوب ستاد ملی کرونا اظهار کرد: مراسم استقبال از کاندیداها، راه اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی و موارد مشابه مطلقا ممنوع است و به منظور کاستن از تعداد و تراکم تجمعات انتخاباتی و همزمان انعکاس وسیع بیان دیدگاه‌ها نظرات و برنامه نامزد‌ها و فراهم نمودن زمینه اطلاع رسانی حداکثری از طریق صدا و سیما و فضای مجازی برای جبران خلا تجمعات اقدامات زیر برنامه ریزی شود.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: صدا و سیما نسبت به افزایش حداکثری زمان و ساختار برنامه‌های تبلیغات نامزد‌ها از شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی نسبت به ادوار گذشته (با توجه به تعداد نامزد ها) اقدام نماید.

او گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است ترتیبی اتخاذ نماید که در زمان تبلیغات انتخابات هیچگونه اختلالی در اینترنت و خدمات رسانی اپراتور‌ها ایجاد نشود و ایجاد محدودیت در فضای مجازی و پلتفرم‌های فعال مجاز نخواهد بود.

حبیبی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است در طول دوره تبلیغات نسبت به ارائه بسته‌های اینترنتی رایگان با تخفیف موثر از طریق اپراتور‌ها و با کمک سازمان برنامه و بودجه برای کاربران و به صورت خاص ستاد‌های انتخاباتی اقدام نماید.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین عنوان کرد: شعبه‌های اخذ رای در اماکن شلوغ افزایش یافته است، فاصله اجتماعی در شعب اخذ رای، خط کشی محل ایستادن رای دهندگان رعایت شده است و شعب برای عدم تراکم در شعب پر ازدحام و نیز دسترسی بیماران در قرنطینه برنامه ریزی شده اند.

او افزود: شعبه‌ها حتی الامکان در فضای باز تعیین شده اند و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری فرمانداران به منظور اعلان شعبات اخد رأی نزدیک و خلوت به مردم نسبت به ایجاد نرم افزار شعبه یاب اقدام نماید.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین در ادامه اضافه کرد:در انتخابات ریاست جمهوری، رئیس ستاد مرکزی و ستاد‌های استانی و شخص نامزد‌ها مسوولیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی را بر عهده دارند و نسبت به عدم رعایت آن مسئول خواهند بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.