مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس درباره ناکامی مالکان باشگاه‌های فوتبال در رسیدن به اهدافشان توضیحاتی را بیان کرد.

داریوش مصطفوی مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس در گفت و گو باخبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره ناکامی مالکان باشگاه‌های خصوصی در راه رسیدن به اهدافشان اظهار کرد: مالکان به استثنای یکی، ۲ نفر از آن‌ها، با نیت خیر به فوتبال آمدند. همچنین آن قدر که اوضاع فوتبال از لحاظ تبلیغات و حقوق مربوط به این رشته ورزشی نامناسب است که مالکان تا حدودی سرمایه هنگفتی را به فوتبال می‌آورند و بعد متوجه می‌شوند که سرمایه شان برگشت ندارد.

او ادامه داد: به طور معمول افرادی که تجارت می‌کنند، همه تلاش خود را به کار می‌گیرند تا پولشان از یک ریال به ۲ ریال افزایش یابد. البته هر مالک یا سرمایه داری که وارد فوتبال شده است یک ریالش تبدیل به صفر ریال شده و حتی ضرر هم کرده است.

بنیان و ساختار فوتبال ما نیمه آماتور است 

مصطفوی گفت: بنیان و ساختار فوتبال ما نیمه آماتور و خسته است و فقط حرفه‌ای بودن را به یدک می‌کشیم. فوتبال حرفه‌ای شرایطی دارد و این شرایط در فوتبال کشورمان مهیا نیست. صفایی فراهانی بعد از جام جهانی ۹۸ زیر بنا‌ها را در فوتبال درست نکرد. باشگاه‌های بزرگ کشورمان از جمله پرسپولیس و استقلال صاحب زمین و امکانات لازم نیستند و بلیت فروشی در اختیار این باشگاه‌ها قرار ندارد.

هر تاجری چند روزی میهمان فوتبال است 

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: تا زمانی که فوتبال ضرر می‌دهد، مالکان و تاجران با نیت خیر چند سالی پول خود را در فوتبال سرمایه گذاری می‌کنند و بعد از مدتی همه چیز خود را می‌گذارند و می‌روند و حتی بعضی از آن‌ها بازداشت می‌شوند. جهانداری و برادران شفیع زاده مالکیت استقلال اهواز را برعهده گرفتند و میلیون‌ها تومان برای این تیم اهوازی هزینه کردند و در نهایت سر از دادگاه درآوردند. ما زیربنای قوی و حرفه‌ای نداریم و فوتبال ما مبتدی و نیمه مرده است. هر تاجری وارد فوتبال شود چند روزی میهمان این رشته ورزشی است و زحمات خود را می‌کشد، اما زمانی که می‌بیند به جایی نمی‌رسد همه چیز را رها می‌کند و می‌رود.

او درباره اینکه خصوصی سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس صورت نگرفت، اظهار کرد: خصوصی سازی این ۲ باشگاه صورت نمی‌گیرد، چون زیربنا‌ها خراب است. باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس بدهکار و ورشکسته هستند و کدام بورس، سهام این ۲ باشگاه را قبول می‌کند. به نظرم نباید دنبال مقصر بگردیم و سیستم فوتبال ما معیوب است. مسئولان ورزش افراد وابسته به خودشان را برای مدیریت این ۲ باشگاه برمی گزینند و آن‌ها اجازه نمی‌دهند آدم‌هایی وارد فوتبال شوند که توانایی درست کردن این رشته ورزشی را دارند.

مصطفوی در پایان گفت: مسئولان ورزش به صورت علمی کار نمی‌کنند و کار‌ها را به صورت دیمی انجام می‌دهند. فاصله فوتبال ما برای حرفه‌ای شدن به اندازه فاصله کره زمین تا ماه است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار