مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از راه اندازی آزمایشی سامانه تلفن گویای کشاورزی در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،عبادپور مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: سامانه تلفن گویای کشاورزی برای نخستین بار در کشور همزمان با استان آذربایجان شرقی در خراسان رضوی، اردبیل، فارس و لرستان هم  ایجاد شد و بهره برداران حوزه کشاورزی در این ۵ استان می‌توانند برای مشاوره تلفنی در خصوص مسائل فنی کشاورزی از طریق شماره سراسری ۰۹۶۸۰۰ با استفاده از خط تلفن ثابت و یا تلفن همراه  با متخصصان استان خود تماس بگیرند.

او با بیان اینکه در این سامانه ۳۹ محقق معین در هر استان در قالب ۱۳ گروه تماس تعریف شده است افزود: کشاورزان از طریق منو‌های خودکار سامانه به کارشناس پهنه خود و یا محققین معین براساس سه گروه اصلی زراعت (زیرگروه‌های بذر و رقم، گیاه پزشکی، تغذیه، آبیاری و آب و خاک)، باغبانی (زیرگروه‌های بذر و رقم، گیاه پزشکی، تغذیه، آبیاری و آب و خاک) و دام و طیور و آبزیان (زیرگروه‌های دام سنگین، دام سبک، طیور، آبزیان، زنبورعسل و کرم ابریشم) به متخصصان موردنظر متصل می‌شوند.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: در ساعت غیر اداری و روز‌های تعطیل، پیام کشاورز ضبط شده و متخصصان استانی می‌توانند از طریق سامانه تلفن گویا به پیام‌های ضبط شده دسترسی داشته باشند و از دیگر ویژگی‌های این سامانه در آینده نزدیک، تعریف گویش و زبان محلی برای هر استان است.

تمام مراحل طراحی و اجرای این سامانه به عنوان دستاورد ستاد هوشمندسازی کشاورزی، در مرکز فناوری اطلاعات و اطلاع رسانی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به انجام رسیده است.

در مرحله بعدی به زودی امکان ارتباط با متخصصین کشاورزی علاوه بر تماس مستقیم تلفنی، از طریق اپلیکیشن تاک و ارتباط برقراری چت (متنی، صوتی و تصویری، ارسال بسته صوتی و تصویری) برقرار خواهد شد تا امکان ارتباط بهره برداران بخش کشاورزی با متخصصین، به شیوه‌های مختلف برقرار شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار