آیت‌الله حائری در بیانیه‌ای بر حمایت از نیرو‌های مردمی عراق تاکید کرد و مقابله با مخالفان این نیرو‌ها را که ضامن امنیت این کشور هستند، خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی النجباء، آیت‌الله حائری، از مراجع دینی عراق، در بیانیه‌ای حمایت از نیرو‌های الحشد الشعبی و مقابله با طرف‌هایی را خواستار شد که می‌خواهند به این نیرو‌ها متعرض شوند.

او  تاکید کرد همواره از الحشد الشعبی و گروه‌های مقاومت حمایت می‌کند چرا که این‌ها در برابر کسانی که می‌خواهند به امنیت کشور و منافع آن ضربه بزنند‏، قدرتمندانه می‌ایستند.

این مرجع تقلید افزود مقاومت خود را برای کشور و دفاع از مقدسات آن فدا می‌کند. این نیروی مخلص که در قلب‌های مردم قداست دارد‏، تضمینی برای امنیت و وحدت کشور به شمار می‌رود. به همین سبب دشمنان همواره علیه آن دسیسه چینی می‌کنند تا به آن خدشه وارد کنند. تصمیم‌گیرندگان و مردان دولتی این دسیسه‌ها را می‌بینند، اما کاری انجام نمی‌دهند.

آیت‌الله حائری در ادامه اضافه کرد: اینجا از همه می‌خواهیم‏ از این وجود مبارک حمایت و پشتیبانی کنند و دست کسانی را که قطع کنند که می‌خواهند به الحشد الشعبی متعرض شوند یا این که آن را به حاشیه بکشانند و شبه‌نظامیان خارج از قانون را تحمیل کنند.

پیش از این هم هادی عامری، رئیس ائتلاف الفتح عراق، گفت: هر تلاشی در جهت تضعیف اعتبار و اقتدار سازمان الحشدالشعبی به منزله تضعیف اقتدار کشور عراق خواهد بود.

او روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: سازمان الحشد الشعبی با خون پاک خود اقتدار و اعتبار کشور را ساخت و هر کسی به هر بهانه‌ای به دنبال شکستن اعتبار الحشد باشد در واقع می‌خواهد اعتبار و اقتدار کشور را تضعیف کند.

پنجم خرداد نیرو‌های ویژه بغداد با یک حکم حکومتی «قاسم مصلح»، فرمانده الحشد الشعبی، را بازداشت کردند. منابع مطلع عراقی گفته‌اند مصلح به منطقه «الدوره» بغداد منتقل شده است و عملیات بازداشت نیز به دستور «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر این کشور بوده است. 

مصلح از اولین فرماندهان الحشد الشعبی است که برای مبارزه با داعش اقدام کرد و دشمن درجه یک داعش در الانبار حساب می‌شود، چندین بار نیز نظامیان آمریکایی از دولت عراق خواسته بودند فرماندهی مصلح را از مرز عراق با سوریه به مکانی دیگر منتقل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار