شهرستان بشرویه یکی ازقطب‌های تولید گوشت خراسان جنوبی است که دو دهه‌ای هست از کمبود فضای کشتارگاهی رنج می‌برد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ماهانه ۲۱۰ رأس دام سبک و سنگین در شهرستان بشرویه کشتار می‌شود که تولیدات گوشت آن به استان‌های دیگر از جمله تهران، اصفهان و خراسان رضوی هم ارسال می‌شود.

تنها کشتارگاه دام بشرویه این روز‌ها حال و روز خوشی ندارد و کشتار دام در آن همچنان به صورت سنتی انجام می‌شود.

با کارگران و متولیان این کشتارگاه که هم صحبت می‌شویم از کمبود فضای کشتار می‌گویند و عنوان می‌کنند: کشتارگاه بشرویه قدمتی بالای ۳۰ سال دارد و با توجه به حجم بالای تولید دام در این شهرستان، فضای کشتار خیلی کوچک است.

یکی از کارگران این کشتارگاه به خبرنگار ما می‌گوید: عید قربان، اینجا جا برای سوزن انداختن نیست و متأسفانه هم اکنون وضعیت بسیار نامناسب است و کولر هم نداریم.

عبدی رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه نیز می‌گوید: کشتارگاه دام بشرویه زیر نظر شهرداری است و نزدیک به دو دهه است که هیچ گونه افزایش بنا و فضایی نداشته است.

او بیان می‌کند: کمبود فضا هم اکنون مهمترین معضل بهداشتی این کشتارگاه است و چاه‌ها هم جایی برای دفع بهداشتی لاشه‌ها ندارند.

افزایش فضای کشتارگاهی تا پایان امسال

تا پایان امسال ۲۰۰ متر مربع به فضای کشتارگاه دام بشرویه افزوده می‌شود که به گفته شهردار بشرویه، هم سیستم تهویه آن اصلاح می‌شود و هم تعداد میز‌های کشتار و محل دفن لاشه‌ها افزایش می‌یابد.

شهرستان بشرویه ۱۲۰ هزار رأس دام سبک و ۵ هزار رأس دام سنگین دارد که به دلیل کمبود فضای کشتارگاهی، حدود نیمی از آن‌ها به صورت زنده از شهرستان خارج می‌شوند.

در صورت افزایش فضای کشتارگاه بشرویه، کشتار دام در این شهرستان ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار