هر آنچه که از iOS 15 می‌دانیم / تاریخ عرضه سیستم عامل جدید اپل اعلام شد

در این خبر با کلیه اطلاعات منتشر شده از iOS 15 آشنا شوید.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از phonearena؛ نسخه بتا iOS ۱۵ قرار است در ۷ ژوئن برای کاربران آیفون عرضه شود و بیشتر ویژگی‌های جدید iOS بر روی صحنه نمایش داده می‌شوند و با توجه به اینکه iOS ۱۴ یک به روزرسانی بسیار مهم برای iOS بود که بسیاری از موارد، از همه مهمتر رابط کاربری را با افزودن ابزارک به صفحه اصلی اصلاح می‌کرد، امکان دارد که iOS ۱۵ به این تغییرات اساسی بصری اضافه نشود.

تاریخ انتشار Apple iOS ۱۵ چه زمانی است؟

قرار است در ۷ ژوئن سال ۲۰۲۱ نسخه بتا توسعه دهنده iOS ۱۵ به بازار عرضه شود و تاریخ انتشار نهایی iOS ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۱ خواهد بود و کاربران می‌توانند مورد استفاده خود قرار دهند. اپل می‌گوید، اجلاس توسعه دهندگان WWDC امسال در ۷ ژوئن به صورت آنلاین خواهد بود و اطلاعاتی منحصر به فرد در مورد آینده iOS، iPadOS، macOS، watchOS و tvOS ارائه می‌دهد.

تا زمان عرضه نهایی نسخه رسمی iOS ۱۵، بدون شک عرضه سری iPhone ۱۳ شرکت اپل انجام خواهد شد و آیفون‌ها در اواخر سپتامبر و اوایل اکتبر وارد بازار می‌شوند و بنابراین انتظار نسخه بعدی iOS را می‌توانید در این تلفن همراه هوشمند داشته باشید.

سفارشی سازی برنامه‌های پیش فرض iOS ۱۵

سیستم عامل iOS ۱۵ با اجازه دادن به کاربران برای تغییر بیشتر برنامه‌های پیش فرض، سیستم عامل را برای شخصی سازی باز می‌کند و iOS ۱۴ با اجازه دادن به تغییر Safari و Mail و جایگزینی آن، این روند را شروع کرد و جدیدترین نسخه iOS ۱۴.۵ بتا به شما امکان می‌دهد تا بستر موسیقی پیش فرض موسیقی خود را نیز تغییر دهید و به عنوان مثال Apple Music را جایگزین Spotify کنید و این موضوع قرار است در iOS ۱۵ نیز ادامه داشته باشد.

صفحه نمایش همیشه روشن و صفحه قفل دوباره طراحی شده iOS ۱۵

یکی از شایعات بزرگ در مورد آیفون ۱۳ این است که این گوشی دارای صفحه نمایش همیشه روشن مانند صفحه نمایش اپل واچ است که می‌تواند سرعت تازه سازی را تا ۱ هرتز پایین بیاورد و فقط مقدار کمی از باتری را مصرف کند. صفحه نمایش همیشه روشن به سخت افزار وابسته خواهد بود و در آیفون‌های قدیمی وارد بازار شد، اما iOS نیز برای جای دادن ویژگی جدید باید تغییر کند و گفته شده که صفحه قفل به روز می‌شود تا اعلان‌ها به روشی دوستانه‌تر و مطابق با صفحه همیشه روشن نمایش داده شود.

تاریخ عرضه Apple iOS 15 مشخص شد


بیشتر بخوانید


دستگاه‌های پشتیبانی کننده از iOS 15

پشتیبانی از بروزرسانی iOS ۱۵ برای آخرین آیفون‌های دارای جک هدفون، iPhone ۶s و ۶s Plus و همچنین iPhone SE اصلی به دلیل اینکه تنها دستگاه‌هایی با چیپست A۱۰ یا جدیدتر همچنان پشتیبانی می‌شوند، قطع می‌شود و گوشی موبایل‌های iPhone ۱۲ Pro Max، iPhone ۱۲ Pro، iPhone ۱۲ mini، iPhone ۱۲، iPhone ۱۱، iPhone ۱۱ Pro، iPhone ۱۱ Pro Max، iPhone XS، iPhone XS Max، iPhone XR، iPhone X، iPhone ۸، iPhone ۸ Plus، iPhone ۷، iPhone ۷ Plus، iPhone SE (۲۰۲۰)، iPod touch (۷th generation) از نسخه ios ۱۵ پشتیبانی خواهند کرد.

جدیدترین نسخه iOS ۱۴.۵ beta با هدایت خودکار داده‌های مرور ایمن از طریق سرور‌های خود اپل و عمل به عنوان یک پروکسی از نوع، باعث حفظ حریم خصوصی iOS می‌شود و از دستگاه شما محافظت می‌کند و در حال خاضر می‌توانیم انتظار داشته باشیم که ویژگی‌های حریم خصوصی مشابهی در iOS ۱۵ نیز وجود داشته  منتشر خواهد شد.

تبدیل iMessages به یک شبکه اجتماعی

طبق گفته کارشناسان شرکت اپل قصد دارد Messages را به یک شبکه اجتماعی مشابه WhatsApp تبدیل کند و یکی دیگر از ویژگی‌های گفته شده این است که به شما امکان می‌دهد حالت خود را انتخاب کرده و نحوه تحویل اعلان‌ها به دستگاه خود را از قبل تعیین کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.