مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان گفت: شاهد ۵ مورد بیمار بدحال کرونا در هندیجان بودیم که هم اکنون در بیمارستان شهدا بستری هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، داود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان‌هندیجان با اشاره به افزایش مراجعه بیماران کرونایی گفت: در شرایطی که شاهد بی توجهی جامعه به رعایت اصول بهداشتی مقابله با کرونا هستیم، در سه روز گذشته شاهد ۵ مورد بیمار بدحال کرونا در هندیجان بودیم که هم اکنون در بیمارستان شهدای هندیجان بستری هستند.

او افزود: وضعیت شهرستان هندیجان در حالت زرد قرار دارد و شهروندان به تصور کم خطر بودن شرایط، رعایت شیوه‌نامه‌ها بهداشتی مقابله با کرونا را جدی نمی‌گیرند. با گذشت یک سال و سه ماه از آغاز این بیماری، ثابت شده است که هرگاه توجه مردم به نکات بهداشتی پایین می‌آید، موارد ابتلا به بیماری کرونا به شدت افزایشی میشود.

رئیسی تصریح کرد: در صورت تداوم بی توجهی مردم به شیوه نامه‌های بهداشتی و با وجود دورهمی‌ها و تجمعات جوانان اطراف شهر بدون تردید شاهد افزایش ابتلا به بیماری کرونا ویروس و افزایش بیماران بدحال و مرگ ناشی از آن در شهرستان خواهیم بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان اظهار داشت: در حال حاضر مهم‌ترین اقدام برای مقابله با زنجیره ابتلا به کرونا ویروس رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است. دورهمی‌های خانوادگی عامل اصلی شیوع کرونا میباشد و شرکت در تجمعها، برگزاری مراسم شادی و عزا، تردد‌های بین شهری و درون شهری از دیگر عوامل مهم در شیوع کرونا در شهرستان است.

این مقام مسئول ادامه داد: استفاده از ماسک، اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی، شستشوی مرتب دست‌ها، اجتناب از تردد‌های غیرضروری و پرهیز از رفتار‌های پرخطر در پیشگیری از بیماری کرونا موثر است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.