سرویس امنیت فدرال روسیه از افزایش نیرو‌های گارد ساحلی خود در دریای سیاه و آزوف در صورت هرگونه تهدید جدید از سوی اوکراین خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد کشتی، قایق و نیروهای گارد ساحلی به تعداد کافی در دریای سیاه و دریای آزوف مستقر هستند و در صورت تهدیدات جدید تعداد آن‌ها به سرعت افزایش می‌یابند.

ولادیمیر کولیشوف، رئیس سازمان خدمات مرزی و معاون اول سرویس امنیت روسیه " FSB"  در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: نیرو‌ها و امکانات واحد‌های گارد ساحلی در حال حاضر برای انجام وظایف محوله در منطقه آزوف - دریای سیاه کافی است. در صورت بروز تهدید‌های جدید به تعداد کشتی‌ها و قایق‌های موتوری به سرعت اضافه خواهد شد.

به گفته کولیشوف، اوکراین از فعالیت‌های ضد روسی خود و تشدید تنش‌های منطقه‌ای به عنوان بهانه‌ای برای دریافت کمک‌های مالی و نظامی از آمریکا و اتحادیه اروپا به منظور اصلاح زیرساخت‌های نظامی، مرزی  و دریایی خود استفاده می‌کند.

کولیشوف گفت: ما می‌دانیم که آمریکا قایق‌های موتوری به اوکراین تحویل داده که عمدتا عمر طولانی دارند. همچنین از قرارداد اوکراین با فرانسه، انگلیس و سایر کشور‌های عضو ناتو برای ساخت قایق‌های موتوری جدید مطلع هستیم.

ماه گذشته، دولت بایدن یک محموله نظامی به ارزش ۱۲۵ میلیون دلار را به اوکراین برای مقابله با روسیه  ارسال کرد. کمک‌های نظامی واشنگتن به کی‌یف در سال‌های اخیر به چیزی نزدیک به ۲ میلیارد دلار رسیده است.

چندی پیش، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: آمریکا و متحدانش در ناتو فعالیت‌های نظامی خود را در اوکراین و دریای سیاه افزایش داده و به نیرو‌های مسلح کی‌یف کمک مالی و تسلیحاتی می‌کنند. سرمایه گذاری در ارتش اوکراین برای صلح احتمالی در دونباس خوب نیست.

ماه گذشته، هنگامی که روسیه و اوکراین  نیرو‌های نظامی و تجهیزات خود را در شبه جزیره کریمه و مرز مشترک خود مستقر کردند، ترس از تشدید درگیری‌ها بار دیگر افزایش یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار