غلامرضا شریعتی در بازدید از مجموعه صنعتی فرآورده‌های گوشتی ۲۰۲ در البرز بر پشتیبانی از تولید تاکید کرد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، غلامرضا شریعتی، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در جریان بازدید از بخش‌های مختلف تامین، تولید و بسته بندی  فرآورده ها‌ی گوشتی از اینکه صنایع کشور با اعتماد راسخ بر اصل کیفیت درکنار نواوری پا به عرصه‌  تولید گذاشته و با استفاده از مدرن‌ترین سیستم‌های تـولید موفق به تولید محصولات غذایی با کیفیت هستند ابراز خرسندی کرد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در نشستی با مدیران بخش‌های مختلف این مجموعه تولیدی با اشاره به تاثیر مستقیم مواد غذایی بر سلامت انسان، از تولیدکنندگان خواست  ایمنی و کیفیت را مبنای کار خود قرار دهند.

شریعتی هدف استاندارد از سختگیری‌ها را تولید محصولات با کیفیت و تضمین ایمنی و سلامت جامعه دانست و افزود: سازمان استاندارد پشتیبان و حامی تولید کنندگانی است که کیفیت و استاندارد را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

او خلق یک برند و حفظ و توسعه آن را نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و صرف هزینه دانست و گفت: صاحبان صنایع که در شرایط سخت تولید در دوران تحریم برای حفظ نام‌های تجاری خود تلاش کرده اند، حاضر نخواهند شد، ظرفیت ایجاد شده را از بین ببرند.

شریعتی با اشاره به هجمه‌های وارد شده در فضای مجازی به برخی محصولات غذایی گفت: سازمان ملی استاندارد ایران در کنار سختگیری‌های نظارتی، خود را ملزم می‌داند از واحد تولیدی در قبال هجمه‌های وارد شده دفاع کند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان این‌که تولیدکننده نسبت به جامعه متعهد است افزود: مهم‌ترین وظیفه ما حمایت و پشتیبانی از تولید داخلی است.

شریعتی چشم پوشی از هجمه‌های وارد شده به تولید را بی عدالتی دانست و گفت: تخریب تولید باعث از بین رفتن اعتبار نام تجاری و هدر رفتن سرمایه می‌شود که علاوه بر ناامیدی بنگاه اقتصادی، آرامش جامعه و مصرف کنندگان را تضعیف می‌کند.

او با بیان اینکه مسیر‌های قانونی استاندارد باید توسط تولید کنندگان طی شود گفت: با تسهیل شرایط، موانع را از پیش پای تولید کنندگان بردارید تا آن‌ها بتوانند با حضور موفق در بازار داخلی و بازار‌های صادراتی، سرمایه گذاری ایجاد شده را توسعه دهند.

همچنین حسین زاده رئیس انجمن تولید کنند‌های فرآورد‌های گوشتی با بیان اینکه ۱۳۰ واحد تولیدی فعال فراورد‌های گوشتی در کشور فعال هستند به مشکلات این واحد‌ها اشاره کرد.

او گفت: متاسفانه نظارت‌های موازی دستگاه‌های نظار تی و همسو نبودن این دستگاه‌ها مشکلات زیادی را برای این واحد‌ها ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.