بر اساس قانون آخرین مهلت تبلیغات نامزد‌های انتخابات، نامزد‌های انتخابات شورای شهر و روستا تا ساعت ۲۴ امشب مهلت تبلیغ دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  بر اساس قانون آخرین مهلت تبلیغات نامزد‌های انتخابات نامزد‌های انتخابات شورای شهر و روستا امروز است و نامزد‌ها تا ساعت ۲۴ مهلت دارند، تا برنامه‌های خود را ارائه کنند.

بر اساس ماده ۶۱ آیین نامه اجرایی انتخابات شورا‌های شهر و روستا تاکید شده مدت فعالیت تبلیغات انتخاباتی برای کلیه نامزد‌های انتخاباتی یکسان است و ۸ روز قبل از روز اخذ رای آغاز می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از روز اخذ رای ادامه دارد.

در استان یزد ۲۴ شورای اسلامی شهر و ۳۹۷ شورای روستایی وجود دارد که ۲۳ شورای آن پنج عضو دارد و در هریک از ۳۷۴ شورا هم سه نفر عضو هستند.

حدود ۲۰هزار نفر در برگزاری انتخابات با ستاد انتخابات استان یزد همکاری دارند و در این دوره از انتخابات ۷۳۳ هزار نفر در استان یزد واجد شرایط حق رای هستند.

به گفته جانشین دبیر ستاد انتخابات استانداری یزد ۲ میلیون و ۳۴ هزار تعرفه رای انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا در ۱۰ شهرستان استان توزیع شده است.

محمدباقر سرمیلی افزود: طبق جدول زمان بندی، ۹۸۱ هزار تعرفه برای جمع آوری آرای مردم در انتخابات ریاست جمهوری توزیع شد و یک میلیون و ۵۳ هزار تعرفه رای نیز برای انتخابات شورا‌های شهر و روستای استان در نظر گرفته شد که این تعرفه‌ها متناسب با نیاز هر شهرستان است.

او با بیان اینکه انتخابات شورای شهر در ۲۴ شهر استان برگزار می‌شود، اظهار داشت: با توجه به جمعیت هر شهرستان برای انتخابات شورا‌های شهر، سه نوع تعرفه ۱۱ نفری، هفت نفری و پنج نفری در نظر گرفته شد.

جانشین دبیر ستاد انتخابات استانداری یزد با بیان اینکه داوطلبان انتخابات شورا‌های روستایی برای تصاحب کرسی‌های شورا‌های ۳۹۷ روستا با یکدیگر رقابت می‌کنند، گفت: برای ۲۳ روستا تعرفه پنج نفری و برای ۳۷۴ روستا نیز تعرفه سه نفری پیش بینی شد.

به گفته سرمیلی انتخابات سال ۱۴۰۰ در هزار و ۹۱۹ شعبه اخذ رای استان برگزار می‌شود.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در شهر‌ها و بقیه در روستا‌ها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند و از مجموع جمعیت استان حدود ۹ هزار نفر عشایر هستند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.