احمد ترحمی گفت: فردا آخرین روز ثبت نام داوطلبین انتخابات شورای شهر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، احمد ترحمی، رئیس ستاد انتخابات استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه مدت زمان ثبت نام انتخابات شورا‌ی شهر  بر اساس قانون هفت روز است، خاطر نشان کرد: مهلت ثبت نام در انتخابات شورا‌های شهر قابل تمدید نیست.

ترحمی اپلیکیشن موبایل، رایانه، مراجعه به دفاتر پیشخوان و حضور در محل فرمانداری را از روش‌های ثبت نام داوطلبین در انتخابات شوراها برشمرد و عنوان کرد: در ثبت نام الکترونیکی نیازی به مراجعه به فرمانداری‌ها برای تایید و یا گرفتن کد رهگیری نیست.

ترحمی از اضافه شدن سه شهر به شهر‌های استان خبر داد و گفت: انتخابات شورای شهر برای اولین بار در شهر‌های خرانق، بخ  و مجومرد برگزار می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان از ثبت نام ۱۴۶ نفر در انتخابات شورای شهر  تا روز گذشته در استان خبر داد.

ترحمی با اشاره به ثبت نام در انتخابات شورا‌های شهر، شورا‌های روستا و ریاست جمهوری  بر اساس جدول زمانی افزود: ثبت نام شورای روستایی ۱۶ فروردین سال ۱۴۰۰ به مدت یک هفته انجام می شود.

او ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری نظارت بر عهده شورای نگهبان و  در انتخابات شورا‌ها  نظارت بر عهده مجلس است.

رئیس ستاد انتخابات یزد گفت: در وزارت کشور دو مسئولیت مستقیم و ملی وجود دارد.  مسئولیت مستقیم، تامین امنیت و سلامت انتخابات است که در این خصوص مشکلی وجود ندارد. در بعد مسئولیت ملی، مشارکت محور اصلی است که همه باید نقش آفرین باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.