آغاز تولید انبوه تراشه 5nm A15 آیفون 13 توسط TSMC

تولید انبوه تراشه 5nm A15 برای گوشی موبایل سری آیفون 13 توسط TSMC آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سایت gsmarena؛ اپل از جمله شرکت‌های فناوری چندملیتی آمریکایی است که در زمینه طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی مصرفی، نرم‌افزار رایانه و ارائه‌دهنده خدمات آنلاین فعالیت می‌کند و در دههٔ هفتاد میلادی با معرفی ریزرایانه‌های اپل I، اپل II، اپل III و پس از آن مکینتاش، به آغاز و گسترش نوعی رایانه شخصی کمک فراوانی کرد.

اپل به تولید سخت‌افزار‌های نوین و دارای طراحی صحیح معروف است و از محصولات سخت‌افزاری این شرکت می‌توان آی‌پد، آی‌مک، مک‌بوک، آی‌پاد، آیفون، اپل واچ و اپل تی‌وی و ایرپادز را نام برد. همچنین این شرکت در زمینه تولید نرم‌افزار هم فعالیت دارد. نرم‌افزار‌های آی‌تیونز، آی‌لایف، آی‌ورک و سیستم‌عامل مورد استفاده در رایانه‌های این شرکت مک‌اواس نیز نمونه‌هایی از فعالیت نرم‌افزاری این شرکت هستند.

آخرین جزئیات از تولید انبوه تراشه 5nm A15 برای آیفون 13

گفته می‌شود TSMC تولید انبوه تراشه A۱۵ اپل را آغاز کرده است که به تولید سری گوشی موبایل هوشمند آیفون ۱۳ کمک می‌کند و پیش بینی می‌شود باتوجه به کمبود تراشه و شیوع گسترده ویروس COVID-۱۹ در مناطق دارای کارخانه‌های مرتبط با شرکت اپل، این شرکت بتواند سری بعدی آیفون‌های اپل را در ماه سپتامبر عرضه کند.

Digitimes گزارش داده که تقاضا برای A۱۵ از A۱۴ افزایش گرفته است و A۱۵ از همان گره ۵ نانومتری A۱۴ استفاده خواهد کرد، البته گفته شده که شرکت اپل در سال ۲۰۲۲ از تراشه‌های ۴ نانومتری استفاده می‌کند.

آغاز تولید انبوه تراشه 5nm A15 آیفون 13 توسط TSMC

طبق گفته کارشناسان، انتظار می‌رود سری گوشی موبایل آیفون ۱۳ فرمول اندازه سری ۱۲ را حفظ کند و سری مینی با صفحه نمایش ۵.۴ اینچی، آیفون ۱۳ و ۱۳ پرو با نمایشگر ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۳ پرو مکس نیز با صفحه نمایش ۶.۷ اینچی به بازار جهانی عرضه شود.


بیشتر بخوانید


گفتنی است؛ طبق گفته کارشناسان دوربین گوشی موبایل آیفون ۱۳ بسیار قوی‌تر از سری‌های قبلی خواهد بود و با کیفیت بیشتری قرار است به بازار جهانی عرضه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار