مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: کاهش شدید منابع آبی، موجب ایجاد ۱۱ دشت ممنوعه و بحرانی از مجموع ۱۲ دشت در این استان شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، احمدرضا محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: کاهش شدید منابع آبی موجب ایجاد ۱۱ دشت ممنوعه‌ و بحرانی از مجموع ۱۲ دشت در این استان شده است و کمبود منابع آب، لزوم صرفه‌جویی بیشتر در مصرف آب را تشدید کرده است.

او افزود: هم‌اکنون وضعیت منابع آبی ۳۰۲ شهر و روستا در چهارمحال و بختیاری با بیش از ۷۱۸ هزار نفر جمعیت در حالت تنش آبی قرار دارد و مردم مناطق مختلف استان باید صرفه‌جویی بیشتر در مصرف آب را به‌طور جدی در دستور کار خود قرار دهند.


بیشتر بخوانید


محمدی اضافه کرد: سالانه ۸۱ میلیون و ۱۵۲ هزار مترمکعب آب آشامیدنی در استان تامین می‌شود که از این میزان ۵۱ میلیون و ۸۵۴ هزار مترمکعب برای ۴۰ شهر و ۲۹ میلیون و ۲۹۸ هزار متر مکعب مختص ۶۱۲ روستای استان است.

او گفت: هم‌اکنون ۹۶۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جمعیت استان زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب قرار دارد که از این تعداد ۶۴۹ هزار و ۳۷۲ نفر در قالب ۲۴۱ هزار مشترک ساکن شهر‌ها و ۳۱۷ هزار و ۹۰۲ نفر در قالب ۹۳ هزار و ۵۰۰ مشترک ساکن روستا‌ها هستند.

محمدی تصریح کرد: در حال حاضر سه تصفیه‌خانه آب با ۱۲۶ ایستگاه پمپاژ توزیع آب در استان فعال است که از این تعداد ۲۳ ایستگاه به شهر‌ها و ۱۰۳ ایستگاه به روستا‌ها اختصاص دارد.

او اظهار داشت: ۳۱۳ حلقه چاه برای تامین آب آشامیدنی مردم شهر‌ها و روستا‌های استان فعال است که از این تعداد ۱۵۳ حلقه مربوط به شهر‌ها و ۱۶۰ حلقه مختص روستا‌ها است.

محمدی ادامه داد: هم‌اکنون ۹ آزمایشگاه کنترل کیفیت آب آشامیدنی در استان فعالیت دارد که پنج آزمایشگاه ویژه شهر‌ها و چهار آزمایشگاه مخصوص روستا‌ها است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.