امسال تسهیلات صندوق‌های اعتباری خُرد زنان عشایری در چهارمحال و بختیاری، دو برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمد دهقانی رئیس اداره امور تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری اداره‌کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۳۵ درصد صنایع دستی تولیدی استان توسط زنان عشایر تولید می‌شود که تامین بازار فروش برای این قشر در اولویت برنامه‌ریزی قرار دارد.

او افزود: هم اکنون شش صندوق خُرد زنان عشایری در استان با ۳۰ تا ۵۰ نفراز زنان عشایر فعال است.


بیشتر بخوانید


دهقانی اضافه کرد: زنان عشایر عضو این صندوق‌ها در زمینه پرورش مرغ بومی، سرمه‌دوزی، دوخت لباس محلی، بافت تابلو فرش، قالی، گلیم، جاجیم، تولید فرآورده‌های لبنی و چوغابافی، نمد فعالیت دارند.

او اظهار داشت: پارسال به منظور حمایت از صندوق‌های اعتباری خُرد زنان عشایری در استان پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات از محل اعتبارات و تسهیلات سازمان، اتحادیه مرکزی و صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است.

دهقانی تصریح کرد: امسال تسهیلات صندوق‌های اعتباری خُرد زنان عشایری در چهارمحال و بختیاری، دو برابر افزایش می‌باید و جامعه عشایری به خصوص زنان و اعضای این صندوق می‌توانند با ارائه طرح توجیهی و تولیدی اقتصادی براساس زنجیره تولید از اعتبارات تسهیلاتی ماده ۱۰ و ۱۲ بهره‌مند شوند.

او ادامه داد: برای استفاده از این تسهیلات تاکنون پیشنهاد زنجیره تولید گیاهان دارویی، تولید عسل و پرورش زنبورعسل و توسعه صنایع دستی به اعضای این صندوق داده شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار