رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه خواستار توجه بیشتر وزارت صمت به کرمانشاه شد تا این استان هم به واسطه قابلیت‌هایی که دارد تبدیل به مقصد سرمایه گذاری شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محسن دارابی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به رشد تعداد واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی کرمانشاه طی سال‌های اخیر، گفت : از سال ۱۳۷۲ تا سال ۱۳۹۶ جمعا ۸۰۰ قرارداد واگذاری اراضی را در شهرک‌های صنعتی کرمانشاه داشتیم، اما از سال ۱۳۹۶ تا پارسال با یک جهش قابل توجه این تعداد به حدود هزار قرارداد رسیده است.

او با بیان اینکه یکی از علل مهم افزایش سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی کرمانشاه ایجاد زیرساخت‌ها بوده، گفت : اگر بتوانیم برای سرمایه گذاران زیرساخت‌ها را مهیا کنیم، استان قابلیت‌های بالایی برای جذب سرمایه گذاران دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه افزود: البته غیر از ایجاد زیرساخت ها، به مشوق‌های معنادار دیگری هم نیاز داریم تا بتوانیم به مقصد سرمایه گذاری تبدیل شویم.

او افزود: براین اساس ضرورت دارد که در وزارت صمت طرحی نو اجرایی شود و به استان‌هایی مانند کرمانشاه کمک کند تا از این شرایط خارج شویم، چراکه در حال حاضر به واسطه کمبود منابع نمی‌توانیم پاسخگوی بخشی از سرمایه گذاران باشیم.

۲۲ شهرک صنعتی در کرمانشاه مصوب شده است

بیژن کردستانی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه با اشاره به حدود ۳۰ سال فعالیت شرکت شهرک‌های صنعتی در کرمانشاه، گفت: طی این سال‌ها تعداد ۲۲ شهرک صنعتی در کرمانشاه مصوب شده و ۲۰ شهرک درحال واگذاری زمین داریم.

او بابیان اینکه تلاش شده تا در اکثر این شهرک‌ها زیرساخت‌هایی همچون آب، برق و ... ایجاد شود، گفت: از ابتدا تاکنون هم ۱۷۸۱ قرارداد را با سرمایه گذاران منعقد کرده ایم که در این راستا ۸۰۹ هکتار زمین به آن‌ها واگذار شده و ۳۸۷ واحد تولیدی هم به بهره برداری رسیده است.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمانشاه افزود: عمده واحد‌های تولیدی که در شهرک‌های صنعتی استان مشغول به فعالیت هستند در حوزه صنایع شیمیایی، غذایی و فلزی فعالیت می‌کنند.

او افزود: از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۶ هرساله بصورت متوسط حداقل ۴۰ و حداکثر ۶۰ سرمایه گذار را جذب می‌کردیم، اما از سال ۱۳۹۶ با فراهم کردن زیرساخت‌ها این روند سیر صعودی به خود گرفت، بگونه‌ای که سال ۱۳۹۹ حدود ۴۰۰ قرارداد منعقد کردیم.

کردستانی ادامه داد: در بحث افزایش زمین‌های واگذار شده هم روندی افزایشی داشته ایم، تا جایی که سال ۱۳۹۹ حدود ۱۴۹ هکتار زمین واگذار کردیم.

او با اشاره به فعالیت ۳۸۷ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی کرمانشاه، گفت: ۳۴ واحد از این تعداد مربوط به پارسال است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمانشاه افزود: پارسال ۲۱۵ واحد تولیدی راکد در استان به چرخه تولید بازگشت و امسال هم بنا داریم تعدادی دیگر را احیاء کنیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.