معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت : امسال یک هزار و ۶۰۰ واحد راکد صنعتی در شهرک‌های صنعتی و ۴۰۰ واحد راکد در خارج از شهرک‌ها فعال می‌شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در جلسه امضا تفاهم‌نامه‌های واحد‌های صنعتی منطقه‌ای در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه، با بیان اینکه پارسال کشور با ۲ چالش جدی تحریم و شیوع ویروس کرونا روبه رو شد که کماکان وجود دارد، گفت : کرونا تقاضا برای کالا را کاهش داده و رشد اقتصادی کشور‌های جهان را به صفر رسانده است.

او گفت : با وجود تمام فشار‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه و تهدیدات کرونا، صنعت کشور هشت درصد رشد داشت که آن را می‌توان حاصل حمایت از تولید داخل و محدود کردن واردات دانست.

رسولیان افزود: در سال ۹۹ پروانه‌های احداث ۴۰ درصد و پروانه‌های بهره‌برداری ۱۰ درصد در شهرک‌های صنعتی افزایش پیدا کرد.

او ادامه داد: پارسال میزان سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی ۳۰ درصد رشد داشت که منجر به بیش از پنج هزار مورد سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی شد.

کمک ۲۰۰میلیارد تومانی دولت به شهرک‌های صنعتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به کاهش اعتبارات دولتی گفت: دولت پارسال ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه در اختیار ما گذاشت که به هیچ عنوان جوابگو نبود از این رو به سراغ منابع داخلی شرکت رفتیم.

رسولیان افزود: توجه به مناطق محروم و توسعه شهرک‌های صنعتی در مناطق کمتر برخوردار از اولویت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی در استان‌های کشور است.

او ادامه داد: امسال بیش از ۱۰ هزار زمین شهرک صنعتی در کشور ایجاد خواهد شد که بخش زیادی از آن در مناطق محروم و کمتربرخوردار کشور خواهد بود.

رسولیان با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات نیاز جدی به برق در شهرک‌های صنعتی کشور داریم، افزود: باوجود اینکه دستگاه‌های خدمات رسان موظف هستند آب و برق را تا درب واحد صنعتی بیاورند، اما بخش زیادی از اعتبار لازم را خودمان تامین می‌کنیم.

احداث بیش از هزار واحد صنعتی در کرمانشاه

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: بیش از هزار واحد صنعتی اکنون در شهرک‌های صنعتی کرمانشاه در حال احداث است که پس از به بهره‌برداری رسیدن منجر به رشد اقتصادی استان می‌شود.

رسولیان افزود: پارسال ۲۱۵ واحد صنعتی در استان کرمانشاه فعال شده است که نشان از پویایی صنعتی درکرمانشاه دارد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: واحد‌هایی که توسط بانک‌ها تملیک شده به زودی تعیین تکلیف می‌شود تا به افراد توانمند و کارآفرین واگذار گردد.

رسولیان به مشوق‌های ارائه شده توسط شرکت شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: کسانی که امسال از ما زمین بگیرند در صورتی که واحد‌ها را پیش از موعد به بهره برداری برسانند ۳۰ درصد تحفیف می‌گیرند؛ علاوه بر این موضوع اقساط پرداخت زمین را به صورت طولانی مدت دریافت خواهند کرد.

او ادامه داد: برای ساماندهی فاضلاب‌های صنعتی ۵۰ درصد هزینه را باید دولت تامین کند که دولت در تخصیص مشکل دارد از این رو تصفیه خانه‌های واحد‌ها با اعتبارات داخلی آن‌ها تامین می‌شود.

ارائه زمین به واحد‌های صنفی در دست بررسی است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با ایجاد شهرک‌های صنفی گفت: موضوع ارائه زمین به واحد‌های صنفی و ایجاد کارگاه‌های کوچک را به دولت داده ایم تا در اساس نامه شرکت شهرک‌های صنعتی اضافه شود.

رسولیان با تاکید بر اینکه باید مردم را به روستا‌ها بکشانیم، گفت: باید به شکلی عمل کنیم که انسان‌ها در روستا‌ها توانمند اقتصادی شوند و نیاز به مهاجرت به شهر نداشته باشند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.