معاون میراث فرهنگی استان اصفهان در مورد خانه‌ اجاره‌ای اداره‌ میراث فرهنگی اصفهان توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  ناصر طاهری، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان درباره اینکه چرا  بخشی از اداره ای که در ساختمان‌های معاصر خیابان بزرگمهر یا ۲۲ بهمن واقع است را به خانه‌های تاریخی اصفهان منتقل نمی‌کنید تا  یکی دو خانه تاریخی از تهدید و تخریب در امان باشند گفت: خطری خانه‌های تاریخی اصفهان را تهدید نمی‌کند و برعکس همه به دنبال حفظ آن‌ها هستند.  

او ادامه داد: الان متقاضی برای خرید خانه‌های تاریخی بسیار زیاد است و هیچ‌گونه تخریبی در اصفهان انجام نمی‌شود، چون در حفظ آن هامنفعت زیادی وجود دارد و تجربه‌های تغییر کاربری خانه‌های تاریخی و بحث بومگردی و ایجاد اقامتگاه‌های سنتی در اصفهان آن‌قدر تجربه‌  خوب و موفقی بود که دیگر کسی به دنبال تخریب خانه‌های تاریخی نیست.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: قبلاً مدیریت میراث فرهنگی اصفهان در خانه تاریخی واقع در خیابان انقلاب واقع بود، اما بعد، سازمان میراث فرهنگی توسعه پیدا کرد و این اداره در فرآیندی جابه‌جا شد. قرار بود در دولت قبل میراث فرهنگی از پایتخت منتقل شود؛ بنابراین بخش صنایع‌دستی به اصفهان آمد.  

 ناصر طاهری افزود: جابه‌جایی ما به‌اجبار انجام شد؛ ضمن اینکه ما با دو سازمان دیگر، یعنی سازمان ایران‌گردی و جهانگردی و سازمان صنایع‌دستی ادغام شدیم. 

او گفت: الان میراث فرهنگی در یک ساختمان اجاره‌ای به‌صورت موقت حضور دارد و نه دائمی، برنامه‌  میراث این است که به داخل بافت تاریخی شهر بازگردد، منتها هنوز شرایط مهیا نشده است. 
 

منبع: ایسنا
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار