مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: دوره‌های آموزشی استاندارد حلال و قانون و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران برای کارکنان برگزار شد.

رضا قیصی پور مدیر کل استاندارد خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: حلال به عنوان یک استاندارد جهانی، معیاری از کیفیت غذای سالم و بهداشتی در جهان و عاملی برای توسعه مبادلات محصولات و صنایع غذایی بین کشور‌های اسلامی و غیر اسلامی است.

او با بیان اینکه رعایت استاندارد‌های حلال به ویژه برای واردات محصولات به کشور‌های اسلامی و مصرف جوامع مسلمان در کشور‌های غیر اسلامی ضروری محسوب می‌شود، افزود: در این راه، وظیفه حکومت‌های اسلامی است که با تدوین استاندارد‌های لازم، توسعه این نوع از تجارت را هموار کنند که این موضوع نیازمند، تدوین شیوه نامه‌های اختصاصی، آئین نامه‌ها و دستور‌های شفاف خواهد بود.

قیصی پور اظهار داشت: با توجه به موارد مذکور و ضرورت ترغیب و تشویق واحد‌های استانی به اخذ نشان حلال، اداره کل استاندارد خوزستان اقدام به برگزاری دوره آموزشی آشنایی با استاندارد حلال به شماره ۱۲۰۰۰ به صورت آنلاین برای مسئولان کنترل کیفی واحد‌های تولیدی در سطح استان کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه با توجه به استقبال مطلوب از دوره مذکور مجموعا ۷۵ نفر معادل ۴۵۰ نفر ساعت بهره‌مند شدند، ادامه داد: این اداره کل همچنین دوره آموزشی آشنایی با استاندارد و استانداردسازی و قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران را نیز برای مسئولان کنترل کیفی واحد‌های تولیدی استان برگزار کرد که در این دوره نیز مجموعاً ۸۰ نفر معادل ۴۸۰ نفر ساعت شرکت نمودند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.