رییس سازمان ملی استاندارد کشور گفت: سازمان ملی استاندارد برای تحقق شعار " تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها" و حمایت از تولیدکنندگان آمادگی دارد.

غلامرضا شریعتی رییس سازمان ملی استاندارد کشور در حاشیه بازدید از اداره کل استاندارد خوزستان که امروز، شنبه ۱۴ فروردین ماه انجام شد، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: بررسی وضعیت ادارات استاندارد در استان‌ها پس از انتصاب به عنوان ریاست سازمان ملی استاندارد کشور در دستورکار قرار گرفته است.

او با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص شعار سال با عنوان " تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها" افزود: با توجه به شرایط کشور در بازدید‌های استانی وضعیت صادرات، واردات، تولید محصولات و از همه مهم‌تر موضوع صدور نشان حلال برای محصولات واجد شرایط مورد بررسی قرار می‌گیرد.

شریعتی بیان داشت: سازمان استاندارد یکی از ارگان‌های مهم در زمینه بحث تولید به شمار می‌رود و می‌تواند پشتیبانی‌های مهمی در جهت برندسازی، تسهیل شرایط صادرات و ... فراهم کند، اگرچه ممکن است ابتدا مقررات و قوانین و تصمیماتی که سازمان استاندارد برای کیفیت کالا‌ها اتخاذ می‌گیرد، تولید کننده را وادار به رعایت الزامات برای ایمنی، سلامت و ... نماید، اما وجود این شرایط، امر فروش، صادرات و افزایش تولید را فراهم می‌کند.

سازمان ملی استاندارد همگام با تولیدکنندگان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰

رییس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه افزایش تقاضا سبب رشد تولید می‌شود، اظهار کرد: هم اکنون ستاد تدوین به منظور راهگشایی‌هایی تشکیل شده تا به کیفیت، ایمنی و سلامت موادغذایی و انواع کالا آسیبی وارد نشود و مراحل اداری را کاهش یابد تا بتوانیم شرایطی را که مدنظر مقام معظم رهبری در سازمان ملی استاندارد عملی کنیم.

سازمان ملی استاندارد همگام با تولیدکنندگان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰

این مقام مسئول استان خوزستان یکی از استان‌های مهم به ویژه درخصوص صادرات و واردات کالا و همچنین تولید دانست و ادامه داد: همچنین اقداماتی نظارتی در اصناف مختلف و بازار حجم زیادی بر دوش اداره کل استاندارد خوزستان است و در بازدیدی و جلسه‌ای که امروز برگزار شد، همه مسائل مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شد.

سازمان ملی استاندارد همگام با تولیدکنندگان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.