دبیر هیات ورزش های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان رضوی گفت:۹۶ باب زورخانه ورزش باستانی ثبت شده در سامانه فدراسیون ورزش های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، هم‌اینک در سطح این استان فعالیت دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عباس جلیلیان دبیر هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان رضوی گفت : دو هزار و ۳۰۰ فعال حوزه باستانی به عنوان ورزشکاران شناسنامه‌دار و ۱۸۰ مرشد در سطح خراسان رضوی زیر نظر فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی جمهوری اسلامی ایران فعالیت دارند.

او افزود: خراسان رضوی از سوی فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی به عنوان دارنده رتبه برتر این رشته ورزشی در میان استان‌های کشور شناخته و اعلام شده است.

دبیر هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های "هفته ترویج فرهنگ پهلوانی" ادامه داد: برنامه و جشنی فرهنگی ورزشی برای شنبه آتی هشتم خرداد ماه جاری مصادف با ۱۷ شوال که در تاریخ اسلام به عنوان "سالروز نبرد عادلانه و جوانمردانه امیرالمومنین حضرت امام علی (ع) با عمر بن عبدود در جنگ خندق" ثبت شده، به منظور تجلیل از پیشکسوتان و مرشدان خراسانی ورزش باستانی در مشهد برگزار خواهد شد.

جلیلیان بیان کرد: این برنامه فرهنگی ورزشی با اخذ مجوز ستاد استانی کرونا عصر شنبه آینده با مشارکت شهرداری مشهد در فضای باز پارک ملت این کلانشهر پذیرای شهروندان علاقه‌مند به ورزش باستانی خواهد بود.

او با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: این شرایط باعث توقف فعالیت همه زورخانه‌ها از ۱۵ فروردین ماه امسال تاکنون شده است.

دبیر هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان رضوی تاکید کرد: امیدواریم با توجه به بهبود وضعیت و روند کاهش شیوع ویروس کرونا، در تعطیلی زورخانه‌های خراسان رضوی تجدیدنظر صورت گرفته و حدقل مجوز فعالیت‌های این رشته ورزشی در فضای باز صادر شود.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.