بمب افکن جدید چینی توانایی رادارگریزی و پرواز بین قاره‌ها را داراست و به عنوان جنگنده‌های نسل بعد شناخته می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  دیلی میل، یک تحلیلگر نظامی فاش کرده است که چین در حال کار بر روی یک بمب افکن رادارگریز دوربرد است که ممکن است بتواند حملات هسته‌ای علیه پایگاه‌های آمریکا در گوام و فراتر از آن انجام دهد.

تصاویر جدید کامپیوتری از بمب افکن استراتژیک «شیان اچ ۲۰» نشان می‌دهد که این بمب افکن نوعی از جنگنده‌های نسل بعدی است.

این بمب افکن دارای یک محفظه بمب، دو بال قابل تنظیم، یک رادار هوایی و دو ورودی هوا در دو طرف کابین خلبان  است.

در جلد مجله نورینکو از این هواپیما به عنوان «خدای جنگ در آسمان» یاد شده است.

بمب افکن رادارگریز چینی از مواد رادار گریز خاکستری پوشیده شده و دارای بال‌هایی مخصوص است که توانایی پرواز بین قاره‌ها را برای آن فراهم می‌کند و همچنین شناسایی توسط رادار را دشوار می‌کند.

این بمب افکن به موشک‌های کروز هسته ای، مافوق صوت و معمولی مجهز خواهد بود و حداکثر وزن آن ۲۰۰ تن و حداکثر سرعت آن  زیر صوت یعنی کمتر از ۶۰۹ مایل در ساعت است.

جان گروات یک متخصص  نظامی و تحلیلگر دفاعی آسیا-اقیانوسیه در مصاحبه‌ای گفت: «تصاویر نشان می‌دهد که اولویت این هواپیمای جنگی  رادارگریزی نسبت به سرعت است. مزیت این هواپیما این است که می‌تواند  اهداف را در فاصله دور مورد اصابت قرار دهد. این بدان معنی است که دارایی‌ها و منافع آمریکا در آسیا و اقیانوسیه را تهدید می‌کند. اگر این هواپیما وارد فاز عملیاتی شود، امکان تغییر بازی را دارد.»

گروات معتقد است که این جنگنده  تا اواخر دهه ۲۰۲۰ عملیاتی می‌شود و چین اطلاعات گسترده‌ای را در مورد بمب افکن‌های رادار گریز به دست آورده است.

در ماه اکتبر، موسسه مطالعات دفاعی و امنیتی رویال یونایتد مستقر در لندن گفت که این بمب افکن توانایی پرواز  بین قاره‌ای را به چین ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار