روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال مدعی تخلیه مهمات از سوی هواپیما‌های چین در امارات شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه وال استریت ژورنال در خبری ادعایی، از تخلیه مهمات از سوی هواپیما‌های چین در امارات خبر داد.

وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شد: واشنگتن دو هواپیمای نظامی چین را رصد کرده که اقدام به تخلیه مهمات و ادوات نظامی در امارات کرده اند.

وال استریت ژورنال در ادامه افزود: این پرواز‌ها سبب نگرانی مقامات آمریکایی در خصوص همکاری میان چین و امارات شده است. این پرواز‌ها همچنین تردید‌ها در خصوص آینده معامله تسلیحاتی امریکا با امارات را تقویت کرده است.

طبق گفته این مقامات آمریکایی، واشنگتن به امارات اعلام کرده استقبال این کشور از پایگاهی چینی، به معامله امارات و آمریکا پایان خواهد داد.

گفتنی است پیشتر وانگ یی، وزیر امورخارجه چین در چارچوب سفر رسمی خود به امارات اعلام کرده بود که روابط پکن و ابوظبی گسترش یافته است. در حال حاضر ۲۲۰ هزار شهروند چین در امارات ساکن هستند. همچنانکه سالانه ۲ میلیون گردشگری چینی از امارات بازدید می‌کنند.

حجم تجاری چین با امارات در ۱۱ ماه اول سال گذشته ۴۴.۷ میلیارد دلار گزارش شده که بر این اساس، امارات پس از عربستان سعودی٬ دومین کشور بزرگ شریک تجاری چین در منطقه خاورمیانه به حساب می‌آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار