رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره آرای صادره این کمیته توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  ابوالفضل حسن زاده محمدی، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره جرایم سنگین مالی خاطیان دربی پایتخت اظهار کرد: در مقررات کمیته انضباطی برای اشخاص حقیقی و حقوقی حداکثر ۱۵۰ میلیون تومان جریمه پیش بینی شده است؛ اما در مواردی رکن قضایی اجازه می‌دهد تا نصف مبلغ جریمه تعیین شده، به حداکثر‌ میزان جریمه‌ هم اضافه شود و با توجه به این موارد، ما برای بازیکنان ۷۵ میلیون تومان و برای تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس  ۱۵۰ میلیون تومان جریمه تعیین کردیم.

او ادامه داد: ما در کمیته انضباطی یا افراد را توبیخ یا محروم و یا جریمه مالی می‌کنیم. مدیران تیم‌های فوتبال در جلسه‌ای که با ما داشتند اظهار کردند هر محرومیت بازیکن خسارتی معادل ۱۰۰ میلیون تومان برای تیم‌ها در پی دارد و برای همین رویکرد کمیته انضباطی این است که مجازات‌ها را برای افراد در نظر بگیرد و ما دوست نداریم که تیم‌ها از این مسئله متضرر شوند.

او درباره محرومیت سیدجلال حسینی بابت اتفاقات بازی سپاهان و پرسپولیس گفت: ما هیچ کدام از بازیکنانی که در اتفاقات بعد از بازی سپاهان و پرسپولیس حضور داشتند را به کمیته انضباطی دعوت نکردیم؛ تیم ها ابلاغیه دفاعی خود را به کمیته انضباطی ارسال کردند و طبق گزارش داور بازی سید جلال حسینی و عزت الله پورقاز ۲ تخلف داشتند که کمیته انضباطی تشخیص داد این ۲ بازیکن هر کدام یک جلسه از همراهی تیم‌های خود محروم شوند.

فرجی و غلام پور باید ۶ جلسه محروم می شدند 

حسن زاده در خصوص دعوت خاطیان دربی به کمیته انضباطی و دعوت نکردن بازیکنانی که  بعد از بازی سپاهان و پرسپولیس با هم درگیر شدند، گفت: فرشاد فرجی، بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس برای اولین بار در دربی حضور داشت و این مسائل برایش پیش آمد یا بهزاد غلام پور، مربی دروازه بانان تیم فوتبال استقلال که سوابق خوبی در گذشته دارد  را  به کمیته انضباطی دعوت کردیم تا متوجه شویم چرا این اتفاقات برای  ۲  نفر رخ داده اند و در جلسه کمیته انضباطی هم فضای صمیمی بین این افراد وجود داشت. به نظرم هیجان بالای بازی تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس باعث به وجود آمدن این درگیری ها بوده است. ما خفیف‌ترین مجازات را برای اعضای تیم های استقلال، پرسپولیس و سپاهان در نظر گرفتیم. در حالی که باید بعضی از بازیکنان  را ۳ جلسه محروم می‌کردیم. فرجی و غلام پور حداقل باید ۶ جلسه محروم می‌شدند، اما ما آن‌ها را فقط ۲ جلسه محروم کردیم.

رای بازی سایپا و پیکان قطعی نیست

او درباره رای بازی سایپا و پیکان بیان کرد: برای من جالب است تیم فوتبال پیکان که در این پرونده محکوم شده است، مدیرعامل این تیم یک بیانیه منتشر کرد که می‌تواند سرلوحه تمام تیم‌های فوتبال ما باشد. بدین منظور که ما از طریق مراجع قانونی پیگیر حقوق خودمان خواهیم بود، اما من نمی‌دانم تیم نساجی کدام طرف این پرونده است که مدیرعامل این تیم اتهاماتی را درباره کمیته انضباطی مطرح کرد که رای بازی سایپا و پیکان با لابی گری صادر شده است. او  باید برای طرح این اتهامات به کمیته اخلاق پاسخگو باشد. رای بازی سایپا و پیکان قطعی نیست و تیم پیکان می‌تواند به کمیته استیناف و  دادگاه حکمیت ورزش (CAS) نیز شکایت کند. در آیین نامه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و آیین نامه کمیته انضباطی فیفا درباره بازیکن غیرمجاز گفته شده است که تیم‌ها باید ظرف ۲۴ ساعت شکایت خود را اعلام کنند؛ مگر این که بحث جعل اسناد باشد که شرایط این ۲ مورد با هم متفاوت است.  بر اساس بند یک ماده ۲۲ مقررات انضباطی فیفا و مقررات کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نیز شرط اثر گذاری بازیکن را نداریم و در این بند به صراحت گفته شده بازیکنی که صلاحیت ورود به زمین را ندارد، بازیکن غیر مجاز تلقی می‌شود.

او بیان کرد: درباره شکایت تیم استقلال از پیکان هم استقلال یک هفته مهلت قانونی داشت تا هزینه دادرسی را پرداخت کند تا پرونده بررسی شود، اما آن‌ها این مبلغ را پرداخت نکردند و پرونده نیز مختومه شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
خواهشا با بذل و بخششتون و محروم نکردن خاطیان دوباره قهرمانی را به پرسپولیس هدیه ندهد ما قهرمان پوشالی نمیخواهیم
آخرین اخبار