پاکستان در تلاش است تا همزمان با تحرکات در مذاکرات صلح در دوحه، میزبانی نشست صلح افغانستان را بر عهده گیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، طلوع نیوز در گزارشی به نقل از منابعی در ارگ و شورای عالی مصالحه ملی افغانستان اعلام کرد پاکستان در تلاش است تا میزبان نشستی درباره صلح افغانستان باشد. این مسئله پس از سفر رییس ستاد ارتش پاکستان به کابل مطرح شده است.

این منابع همچنین پیش‌بینی می‌کنند این نشست در سطح مقامات عالی‌رتبه افغانستان و طالبان برگزار شود. البته طالبان اعلام کرده هیچ اطلاعی از چنین نشستی ندارد.

«طاهر خان» خبرنگار پاکستانی، نیز در این باره گفت: «پاکستان از مقام‌های افغانستان خواسته تا نشستی به میزبانی کابل و گروه طالبان برگزار کند، اما تاکنون این پیشنهاد به جایی نرسیده است و احتمال عملی شدن آن در آینده نزدیک وجود ندارد.»

«عنایت الله بابر فرهمند» معاون نخست شورای عالی مصالحه ملی افغانستان نیز در این باره گفت: «در سفر مقام‌های پاکستان در افغانستان شاهد تغییراتی مثبت بودیم و پاکستان رویکردی مثبت درباره پایان جنگ و تامین صلح در افغانستان دارد.»

ترکیه نیز در تلاش برای میزبانی این نشست است؛ «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان، نیز با اشاره به این مطلب گفت: «ترکیه می‌خواهد صلح اجرایی شود، چیزی که آمریکا و ما هم می‌خواهیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار