همه چیز درباره رویداد مجازی Build 2021 مایکروسافت / بیش از یک میلیون دستگاه کاربر ویندوز ۱۰ هستند

کنفرانس توسعه دهندگان مایکروسافت به صورت مجازی برگزار و طی آن قابلیت‌های جدیدی برای ویندوز ۱۰ معرفی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، رویداد مجازی Build 2021 که کنفرانس سالانه توسعه دهندگان شرکت مایکروسافت است، امروز، ۲۵ می‌ آغاز و درست مثل سال گذشته به صورت مجازی در سیاتل برگزار شد. کنفرانس توسعه دهندگان معمولاً با اعلام تغییراتی در ویندوز، آفیس و فضای ابری این شرکت همراه بود.


بیشتر بخوانید


قابلیت‌های جدید برای مرورگر Edge

مایکروسافت در کنفرانس امشب خود دو قابلیت جدید را در نسخه ۹۱ مرورگر Edge معرفی کرد. این قابلیت باعث سریع‌تر باز شدن این مرورگر می‌شود و از کار کردن بیش از حد پردازنده و رم جلوگیری می‌کند. یکی از این قابلیت‌ها Startup Boost است که اجرای بدون توقف این مرورگر را امکان پذیر می‌کند. این ویژگی تاثیری روی بالا آمدن ویندوز ۱۰ ندارد و فقط باعث اجرای سریع‌تر مرورگر می‌شود.

همه چیز درباره رویداد مجازی Build 2021 مایکروسافت / بیش از یکی میلیون دستگاه کاربر ویندوز ۱۰ هستند

قابلیت دوم Sleeping Tabs است که تب‌ها را به حالت خواب می‌برد. با فعال شدن این ویژگی تب‌ها از حافظه و قدرت پردازش کمتری استفاده می‌کنند که همین امر باعث کاهش فشار به دستگاه می‌شود. این قابلیت در سال ۲۰۲۰ آزمایش شده بود و این شرکت اعلام کرد که این ویژگی باعث کاهش ۳۲ درصدی مصرف رم، افزایش شتابدهی باتری لپ تاپ و کاهش ۳۷ درصدی CPU می‌شود.

مدل طبیعی GPT-3 برای کدنویسی

همه چیز درباره رویداد مجازی Build 2021 مایکروسافت / بیش از یکی میلیون دستگاه کاربر ویندوز ۱۰ هستند

قابلیت دیگری که امشب توسط مایکروسافت معرفی شد، استفاده از مدل زبان طبیعی GPT-3 برای ترجمه متن‌های عادی به کد برنامه‌نویسی در سرویس Power Apps است. این شرکت فعلا روی فرمول Power Apps تمرکز کرده که برعکس کم کد بودنش، نیاز به کدنویسی دارد. شرکت مایکروسافت یکی از سرمایه‌گذاران OpenAI است و استفاده از مدل GPT-3 خیلی هم عجیب نیست. گفتنی است که هرچند این مدل، برنامه نویسی را راحت‌تر می‌کند، اما این شرکت هم می‌گوید که کاربران باید از برنامه‌ای که می‌نویسند درک کامل و منطقی داشته باشند. این ابزار با زبان انگلیسی و به صورت پیش نمایش عمومی از اواخر ماه ژوئن در دسترس کاربران آمریکایی قرار خواهد گرفت.

قابلیت‌های جدیدی در سرویس Microsoft Graph

قابلیت بعدی معرفی شده در این کنفرانس مربوط به سرویس Microsoft Graph است. در ویندوز نوار جستجو کنار منوی استارت قرار دارد که اکنون علاوه بر جستجو در وب، قرار است از ابزار‌ها Salesforce و Dynamics 365 نتایجی را به کاربر نشان دهد. این قابلیت با در دسترس قرار گرفتن کانکتور‌های Microsoft Graph برای توسعه دهنگان فعال خواهد شد.

همه چیز درباره رویداد مجازی Build 2021 مایکروسافت / بیش از یکی میلیون دستگاه کاربر ویندوز ۱۰ هستند

در ادامه مایکروسافت از Microsoft Search Federation که ابزار جستجوی یکپارچه کسب و کار‌ها است، رونمایی کرد. این شرکت درباره این ویژگی گفت که تا به حال سازمان‌ها از ابزار‌های جستجو مانند Microsoft Search یا Azure Cognitive Search استفاده می‌کردند و حالا این دو سیستم برای استفاده بهتر کاربران باهم ادغام شده اند.

مایکروسافت همچنین ابزار Organization Explorer که ابزار توکار Outlook است را نیز معرفی کرد. این ابزار به کاربران سازمانی اجاره داده می‌شود و آن‌ها با کمک این قابلیت می‌توانند کارمندان دیگری را که در پروژه‌های خاصی باهم مهارت مشترک دارند پیدا کرده و با آن‌ها در ارتباط باشند. این ابزار در تابستان پیش رو معرفی می‌شود.

سرویس Microsoft Teams نیز تازه شد

همه چیز درباره رویداد مجازی Build 2021 مایکروسافت / بیش از یکی میلیون دستگاه کاربر ویندوز ۱۰ هستند

مایکروسافت در جریان این رویداد از ویژگی‌هایی که قرار است به Microsoft Teams اضافه کند نیز صحبت کرد. این نرم افزار در حال حاضر چیزی حدود ۱۴۵ میلیون کاربر فعال روزانه دارد. قابلیت‌هایی که به تیمز وارد شده کار با آن را ساده‌تر خواهد کرد. دو ابزاری که به این پلتفرم اضافه شدند جعبه ابزار پیشرفته مایکروسافت برای استودیو ویژوال و استودیو کد است. همچینین این جعبه ابزار از ابزار‌هایی مانند React، SharePoint و NET. پشتیبانی می‌کند.

به روز رسانی بعدی ویندوز ۱۰ بسیار مهم است

همه چیز درباره رویداد مجازی Build 2021 مایکروسافت / بیش از یکی میلیون دستگاه کاربر ویندوز ۱۰ هستند

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در رویداد امشب از به روز رسانی بعدی ویندوز خبر داد و گفت که این بروز رسانی یکی از مهم‌ترین بروز رسانی‌های دهه اخیر است. همچنین او گفت که در حال تدارک برای برگزاری رویداد بزرگتری در ماه ژوئن هستند و قرار است تغییرات اساسی ویندوز را در این رویداد معرفی کنند. در حال حاضر حدود ۱.۳ میلیار دستگاه از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند و همه گیری کرونا نیز نقش مهمی در افزایش تعداد کاربران داشته است. در به روز رسانی جدید ویندوز قرار است تغییرات مهم و اساسی در UI و UX رخ دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار