یک کاربر فرانسوی تصویری از اینترنت ماهواره‌ای و سرعت آن را اشتراک گذاری کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کنجکاوی درباره استارلینک روز به روز افزایش می‌یابد؛ اسپیس ایکس ماموریت‌هایی را انجام می‌دهد که سرویس اینترنت پرسرعت را در روستا‌های دور از دسترس سراسر دنیا ارائه دهد. این اینترنت هنوز در همه جای دنیا در دسترس قرار نگرفته است.

تا ماه مارس استارلینک در پنج کشور استرالیا، مکزیک، نیوزلند، آمریکا و کانادا در دسترس قرار گرفته است، سرانجام این اینترنت به فرانسه و بلژیک رسید. اخیرا نیز ایلان ماسک اطلاع رسانی کرده که می‌خواهد استارلینک را در روستا‌های اسپانیا ارائه دهد.

اسپیس ایکس برنامه ریزی کرده که سرویس ارائه اینترنت خود را با پرتاب ماهواره‌های جدید در سال جاری، در کشور‌های دیگر هم راه اندازی کند. همچنین اسپیس ایکس به دنبال گسترش اینترنت ماهواره‌ای در کشور‌های آلمان، آمریکای لاتین، یونان، فیلیپین، جنوب آفریقا، هند و ژاپن است.

جسی اندرسون مهندس شرکت اسپیس ایکس گفت: ما متوجه شدیم که دسترسی به اینترنت در مناطق دوردست روستایی از طریق فیبر نوری و کابل سخت است.


بیشتر بخوانید


اینترنت ماهواره ای استارلینک

کفِ ایده آل سرعت اینترنت ماسک در اختیار اهالی اطراف آلپ

اسپیس ایکس سرویس خود را در مناطق دوردست فرانسه که شامل مناطق اطراف کوه‌های آلپ می‌شود نصب کرده است. بر اساس چیزی که یک کاربر از مناطق آلپ منتشر کرده است، این اینترنت سرعت بارگذاری ۶۲.۶۳ مگابایت بر ثانیه دارد. در حالی که بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی اسپید تست، میانگین سرعت اینترنت پهنای باند در سراسر دنیا ۴۵ مگابایت بر ثانیه است.

گفتنی است؛ درحال حاضر سرعت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک بین ۵۰ تا ۱۵۰ مگابایت بر ثانیه متغیر است، اما ایلان ماسک اعلام کرده که این سرعت تا ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه افزایش و تاخیر آن به کمتر از ۲۰ مگابیت بر ثانیه کاهش خواهد یافت.

گفته‌ها حاکی از آن است که آمازون جف بزوس نیز برای ورود به اینترنت ماهواره‌ای برنامه دارد و در نهایت این رقابت، سرعت و قیمت هرکدام از این سرویس‌ها اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.