وزیر امور خارجه روسیه از حمایت آمریکا و ناتو از ارتش اوکراین که مانع ایجاد صلح در دونباس می‌شود، انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه از آمریکا و متحدانش در ناتو برای پشتیبانی نظامی از اوکراین که باعث افزایش تنش در دونباس می‌شود، انتقاد کرد.

سرگئی لاوروف در مصاحبه‌ای که روز دوشنبه منتشر شد، گفت: «آمریکا و متحدانش در ناتو فعالیت‌های نظامی خود را در اوکراین و دریای سیاه افزایش داده و به نیرو‌های مسلح کی‌یف کمک مالی و تسلیحاتی می‌کنند. سرمایه گذاری در ارتش اوکراین برای صلح احتمالی در دونباس خوب نیست.»

او در ادامه افزود: «فقط در سال ۲۰۲۱، هفت تمرین نظامی مشترک با کشور‌های ناتو در خاک اوکراین برنامه ریزی شده است.»

لاوروف در پایان گفت: «نیازی به گفتن نیست که نظامی شدن اوکراین به حل درگیری در دونباس کمکی نمی‌کند.»

اعضای ناتو از زمان آغاز جنگ ۲۰۱۴ در شرق این کشور، افزایش همکاری‌های نظامی خود در اوکراین را افزایش داده اند. جدایی طلبان اکنون مناطق وسیعی را کنترل می‌کنند.

ماه گذشته، هنگامی که روسیه و اوکراین  نیرو‌های نظامی و تجهیزات خود را در شبه جزیره کریمه و مرز مشترک خود مستقر کردند، ترس از تشدید این درگیری‌ها بار دیگر افزایش یافت.  

به گفته لاوروف، بهترین راه برای دستیابی به صلح این است که کی‌یف به توافقنامه مینسک برای کمک به توقف جنگ پایبند باشد. وزیر امور خارجه روسیه معتقد است که اجرای این توافقنامه بهترین راه برای برون رفت از بن بست فعلی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار