حبیبی در سومین نشست خبری کارگروه علمی ایران و اتریش همکاری علمی میان این دو کشور را عامل پیشرفت در حوزه علوم مختلف دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سومین نشست خبری کارگروه علمی ایران و اتریش امروز (سه شنبه ۴ خرداد) با حضور عزیزالله حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی و جمعی دیگر از مسئولان دانشگاهی در دانشگاه خوارزمی برگزار شد.

حبیبی، رئیس دانشگاه خوارزمی در این نشست اظهار کرد: دانشگاه خوارزمی نقطه کانونی همکاری‌های علمی با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور اتریش است، بر این اساس دو نشست برای عملیاتی کردن حوزه‌های مشترک کاری در حوزه علمی و پژوهشی برگزار شد که اولین نشست در دی ماه سال ۹۵ در دانشگاه خوارزمی بود.

حبیبی تصریح کرد: در اولین نشست پروژه‌ها و طرح‌های پیشنهادی مورد ارزیابی قرار گرفتند و از ۸۱ پروژه تقدیر شده ۷۸ پروژه مورد توافق دو کشور ایران و اتریش قرار گرفت که از تمامی این موارد ۱۷ پروژه برای کار میدانی انتخاب شد که جرقه‌ای برای آغاز کار مشترک علمی سازمان یافته در حوزه‌های دارای اولویت بود.

رئیس دانشگاه خوارزمی ادامه داد: برای هر پروژه یک شریک اداری و یک شریک اتریشی کار پیشبرد پروژه را در کشور خودشان بر عهده گرفتند. ظرفیت‌های مالی که برای این پروژه‌ها در دو کشور ایران و اتریش در نظر گرفته شده بود، ۴۰۰ هزار یورو بود که نیمی از آن سهم پشتیبانی کشور اتریش و نیمی دیگر از آن سهم پشتیبانی ایران که مجری آن وزارت علوم بود، قرار گرفت.

حبیبی با بیان اینکه در دی ماه ۹۹، هفت پروژه کاملا به اهداف خود در مشارکت ایران و اتریش دست یافتند، تاکید کرد: زمان این پروژه‌ها به تناسب نیازی که در دوره کرونا برای تعطیل شدن آن‌ها و وقفه‌های حاصل شده اتفاق افتاد مجدد تمدید شد، البته یکی از آن پروژه‌ها بنا بر ملاحظات مختلف از همان ابتدا شروع نشد و با مشکلاتی همراه بود.

او درباره ویژگی‌های خوب همکاری‌های علمی میان کشور ایران و اتریش گفت: علوم طبیعی ۳۵ درصد، علوم فنی ۱۷ درصد، علوم بهداشت و سلامت ۸ درصد، علوم مربوط به کشاورزی ۷ درصد، علوم انسانی و علوم اجتماعی ۷ درصد و علوم مربوط به انسان شناسی ۷ درصد در پروژه‌های مشترک ایران و اتریش پیشرفت داشتند.

رئیس دانشگاه خوارزمی تاکید کرد: نشست سوم در این خصوص را باید در سالیان گذشته برگزار می‌کردیم، اما متناس با شیوع ویروس کرونا مواجه شدیم، با این حال در این دوران با کشور اتریش مکاتباتی داشته ایم و به این نتیجه رسیدیم که برای تمدید این پروژه‌ها و تمدید افق‌های همکاری آینده در یک نشست مجازی در آن خصوص صحبت کنیم تا شرایط حضوری فراهم شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار