پخش زنده مراسم قرعه کشی مناظرات انتخابات ریاست جمهوری در سازمان صدا و سیما از ساعت ۲۲ امشب آغاز شد.

به گزارش  خبرنگار حوزه احزاب  و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان، مراسم قرعه کشی برنامه‌های تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری در سازمان صدا و سیما از ساعت ۲۲ شامگاه چهارشنبه پنجم آغازشد.

این برنامه با حضور نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آقایان سعید جلیلی، سیدابراهیم رئیس الساداتی مشهور به رئیسی، محسن رضایی میرقائد، علیرضا زاکانی، سیدامیر حسین قاضی زاده هاشمی،  محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی برگزار شد.

در مراسم قرعه کشی برنامه‌های قانونی تبلیغات نامزدهای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، رئیس سازمان صدا وسیما، معاون سیاسی و رئیس ستاد انتخابات رسانه ملی، معاون سیما، نماینده دادستان کل کشور، رئیس و دبیر ستاد انتخابات کشور، نماینده‌های شورای نگهبان قانون اساسی و شورای نظارت بر صدا و سیما و نمایندگان از نامزدهای احراز صلاحیت شده حضور دارند.

مراسم قرعه کشی مناظرات انتخابات ریاست جمهوری

مراسم قرعه کشی مناظرات انتخابات ریاست جمهوری

شما مخاطبان گرامی باشگاه خبرنگاران جوان می‌توانید این مراسم را از صفحه پخش زنده شبکه خبر مشاهده کنید.

بر اساس ماده ۶۶ قانون فعالیت انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری رسما از تاریخ اعلام اسامی آنان به وسیله وزارت کشور آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای خاتمه می‌پذیرد.

عبدالعلی عسگری رئیس رسانه ملی در این مراسم گفت: جمهوری اسلامی در طول حیات خود همواره با مراجعه به آرای مردم نهاد‌های خود را شکل داده است و این مردم هستند که ریل گذاری و تصمیم گیری‌های اساسی را برای اداره کشور انجام می‌دهند.

خانواده بزرگ صدا و سیما و همکاران ما خدمتگزاران ملت ایران در همه عرصه‌ها هستند

عسگری در مراسم قرعه کشی برنامه‌های نامزد‌های ریاست جمهوری در رسانه ملی افزود: خانواده بزرگ صدا و سیما و همکاران ما خدمتگزاران ملت ایران در همه عرصه‌ها هستند و امیدواریم بتوانیم در عرصه انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری نیز به خوبی و بی طرفانه و متعهدانه به ملت ایران خدمتی را بدهیم تا نامزد‌های عزیز بتوانند برنامه هایشان را ارائه بدهند و مردم از آن استفاده کنند برای انتخاب بهتر تا زمینه انتخاب صحیح فراهم شود.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران عطیه بزرگ الهی به ملت بزرگ ایران است و یادگار بزرگ امام راحل عظیم الشأن (ره)، و با رهبری این پیر فرزانه و اسطوره ملی ما و با حماسه انقلاب اسلامی عملاً جمهوری اسلامی در ایران بنیانگذاری شد و ملت ایران رژیم ستم شاهی تحت سلطه نظام جهانی را سرنگون و جمهوری اسلامی را بنا کرد که با اراده ملت ایران شکل گرفت.

رئیس رسانه ملی گفت: در انتخابات پیش رو امیدواریم اتحاد و وحدت خود را در برابر قدرت‌های بزرگ و دشمنان نشان دهیم.

عسگری در مراسم قرعه کشی برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی نامزد‌های احراز صلاحیت شده سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: امروز ما در معرض سیزدهمین دوره انتخابات هستیم و امیدواریم این یک جشنواره برای زمینه سازی وحدت شود.

همیشه در معرض کینه ورزی‌های دشمنان بوده ایم

رئیس رسانه ملی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک مدل بعد از انقلاب برپایه دین و مردم سالاری بنا شد و عصر جدید را رقم زد و نشان داد یک ملت می‌تواند در برابر زورگویی نظام‌های سلطه بایستد.

وی افزود: ما همیشه در معرض کینه ورزی‌های دشمنان بوده ایم و دشمنان انقلاب تلاش کرده اند در جنگ نظامی بر ما غلبه کنند و بعد از اینکه نتوانستند در این میدان بر ما پیروز شوند گفتند ایران اقتدار آمریکا را در منطقه شکسته است.

عسگری گفت: دشمنان ما متوجه شدند که با این ملت سلحشور و مقاوم نمی‌توانند مقابله کنند و به جنگ نرم علیه ما پناه آورده اند و با سیاه نمایی و بزرگ نمایی مشکلات و فتنه گری‌ها تلاش کردند ملت ایران را سرد کنند.

وی افزود: در این انتخابات هم دشمنان جنگ رسانه‌ای را علیه ما به کار برده اند و امیدواریم ملت ایران دوباره با حضور خود اتحاد خود را در برابر قدرت‌های منطقه نشان دهد.

زمان بندی تبلیغاتی هفت نامزد ریاست جمهوری مشخص شد

در مراسم قرعه کشی برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به تعداد نامزد‌های تایید صلاحیت شده هفت گوی زردرنگ حاوی نام نامزد‌ها و هفت گوی قرمز رنگ حاوی شماره‌های تصادفی برای مشخص شدن زمان پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌ها توسط نمایندگان آن‌ها قرعه کشی شد.

نخستین نامی که به قید قرعه از بین هفت گوی زردرنگ حاوی نام نامزد‌ها خارج شد به نام آقای سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی بود.

نماینده سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی با قرار گرفتن در جایگاه به قید قرعه گویی از بین گوی‌های قرمزرنگ بیرون آورد که شماره ۱۱ به این نامزد ریاست جمهوری تعلق گرفت و مطابق جدول برنامه ریزی شده برای تبلیغات کاندیدا‌های ریاست جمهوری زمان پخش برنامه‌های تبلیغاتی این نامزد را مشخص کرد.

به طور مثال نخستین برنامه تبلیغاتی آقای امیرحسین قاضی زاده هاشمی روز جمعه ۷ خرداد روی آنتن خواهد رفت و نخستین برنامه تبلیغاتی وی در رادیو ایران نیز روز یکشنبه ۹ خرداد ساعت ۱۸ پخش خواهد شد.

محسن رضایی دومین نامزد منتخب شد؛ روز یکشنبه ۹ خرداد نخستین برنامه او از رسانه ملی پخش می‌شود. 

 علیرضا زاکانی سومین نامزد منتخب شد؛ نخستین برنامه او روز پنج شنبه ۱۳ خرداد از شبکه یک پخش می‌شود.

 سیدابراهیم رئیس الساداتی مشهور به رئیسی چهارمین نامزد منتخب شد و روز سه شنبه ۱۱ خرداد نخستین برنامه او از رسانه ملی پخش می‌شود. 

 محسن مهرعلیزاده پنجمین نامزد: روز چهارشنبه ۱۲ خرداد نخستین برنامه او از رسانه ملی پخش می‌شود. 

 عبدالناصر همتی ششمین نامزد: روز جمعه ۷ خرداد نخستین برنامه او از رسانه ملی پخش می‌شود. 

سعید جلیلی هفتمین نامزد منتخب شد؛ روز دوشنبه ۱۰ خرداد نخستین برنامه او از رسانه ملی پخش می‌شود.

در کشور با برخی از مسائل و مشکلات و ضعف مدیریت مواجه هستیم

حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در مراسم قرعه کشی برنامه کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: موئلفه مهم اول حضور مردم در تمامی عرصه ها و موئلفه دوم حضور رهبر معظم انقلاب است و امیدواریم این پرچم به‌دست حضرت بقیه الله برسد.

وی ادامه داد : انشالله مردم در روز ۲۸ خرداد ماه مردم با انتخاب اصلح خود مدیریت کشور را به دست فردی که مشکلات جامعه را حل کند به جهان نشان می‌دهند.

دادستان کل کشور گفت: نقش حضور مردم در انتخابات اساسی است و سزاوار نیست که افراد نقش خود را نادیده گیرند.

وی با بیان اینکه در کشور با برخی از مسائل و مشکلات و ضعف مدیریت مواجه هستیم گفت: چه بسا نسبت به برخی از مسائل گله‌مندی و اعتراضاتی وجود دارد و این گله مندی ها نسبت به کاستی ها حق هر شهروندی است.

منتظری ادامه داد: مشکلات کرونا، تحریم و اقتصادی از جمله مشکلاتی است که مردم با آن‌ها مواجه هستند و هیچ کدام از این این مشکلات نباید ما را از حضور در صحنه انتخابات باز دارد گلایه واعتراض جای خود و حضور ضرور‌ی است و امروز دنیا شاهد انتخابات نظام جمهوری اسلامی ایران است و امیدواریم مردم با حضور خود درسی که باید را به بدخواهان بدهند.

وی خطاب به نامزد‌های انتخابات گفت: قطعا این ۷ بزرگوار که نام آن‌ها اعلام شده شانشان اجل است، از آنکه خدایی ناکرده در تمامی مراحل انتخابات مرتکب تخلفات شوند.

دادستان کل کشور ادامه داد: شان نامزد‌هایی که خود را آماده سکانداری کشور می‌کنند اجل است، اما تاکید من این است هواداران این کاندیدا‌ها تلاش کنند که از هرگونه تخلفات انتخاباتی پرهیز کنند تا شاهد انتخابات پر شور و بدون تخلف و سالم باشیم.

رصد کامل انتخابات وظیفه دستگاه قضا

منتظری گفت: وظیفه دستگاه قضا رصد کامل انتخابات است و امیدواریم در سراسر کشور شاهد تخلف نباشیم و اگر تخلفی صورت گرفت دستگاه قضا با آن برخورد می‌کند.

وی گفت: از همه انتظار داریم تا دست به دست هم دهیم و انتخاباتی پر شور برگزار کنیم.

دادستان کل کشور تصریح کرد: مسئولان وظیفه دارند تمام تکلیف خود را برای رفع مشکلات به کار گیرند و امیدواریم مردم با انتخاب اصلح خود زمینه را برای رفع کاستی‌ها به کار گیرند.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
خدایش ما رو گرفتید؟چه مناظره ای آخه جناب رئیس که منتصب شدن مناظره برای چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۶:۳۶ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
فکری برای طرح اقدام مسکن کنید الان من در یزد یکساله 40 میلیون پول ریختم به حساب بانک مسکن حتی خبری از نقشه پروژه هم نیست اگه این 40 میلیون سیمان گرفته بودم شده بود 160 میلیون
Australia
ناشناس
۰۲:۱۰ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
از مجریان عزیز خواهش میکنیم که سوالاتی بپرسن که بفهمیم طرف اصلا برنامه ای برای داخل و خارج داره یا فقط اومده وعده بده . باز کننده چشمانمان باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
نه تبلیغات میخواد و نه برنامه انتخاباتی.چون رئیس جمهور از الان معلومه.پس وقت خودتون و وقت مردمو نگیرید.