رئیس گروه آینده‌نگری و نظریه‌پردازی در فرهنگستان علوم پزشکی گفت: با به کارگیری استعداد‌های جوانان می‌توانیم در عرصه اقتصاد دانش بنیان پیشرو باشیم.

زهره الهیان، رئیس گروه آینده‌نگری و نظریه‌پردازی در فرهنگستان علوم پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: نمایشگاه‌های مختلف فناوری به عنوان مثال نمایشگاه اینوتکس نمودی از خلاقیت و نوآوری شرکت‌های دانش بنیان حاضر در سطح کشور است که به همت متخصصان جوان محصولات مختلفی را به تولید می‌رسانند که این امر نوید دهنده آینده‌ای درخشان برای کشور است.

او افزود:کشور ما نسبت به دیگر کشور‌های جهان از جمعیت جوان تحصیل کرده بیشتری در رشته‌های مختلف علمی برخوردار است که با به کارگیری استعداد‌های این جوانان می‌توانیم در عرصه اقتصاد دانش بنیان پیشرو باشیم.

او بیان کرد: یکی از مزیت‌های که شرکت‌های دانش بنیان به همراه دارند بحث صادرات این فناوری‌ها به خارج از کشور است. درواقع با حمایت و شناخته‌تر شدن ظرفیت‌های این شرکت‌ها و فناوران می‌توان در بحث اقتصاد دانش بنیان جز کشور‌های پیشرو باشیم؛ بنابراین امیدواریم با افزایش ظرفیت و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان، مراودات و تبادلات تجاری هرچه بیشتری را با کشور‌های مختلف دنیا داشته باشیم.

الهیان درخصوص نقش بانوان در پیشرفت حوزه فناوری گفت: تا به امروز بانوان در عرصه‌های مختلف علمی بسیار فعال بوده اند و با نظر به این که تعدادی از مدیران عامل برخی از شرکت‌های بنیان، بانوان هستند می‌توان گفت بانوان در این حوزه هم دارای پتانسیل بسیار بالایی خواهند بود که باید به این سرمایه‌های کشور بیش از پیش توجه داشت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
بنام خدا
با عرض سلام
خواهشمندم خواهران درحضورمردنامحرم ازجوراب ضخیم بجای جوراب نازک زنانه پانما در رنگ های مختلف استفاده نمایند
باتشکر
التماس دعا
آخرین اخبار