رئیس شورای ملی زیتون گفت: گرچه گل دهی درختان زیتون در اثر کم بارشی کم بوده، اما هم‌اکنون برای پیش بینی تولید زود است.

مهدی عباسی رئیس شورای ملی زیتون در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر کم بارشی بر تولید زیتون اظهار کرد: گرچه گل دهی درختان زیتون به علت شرایط بارش، کم بوده است، اما هم اکنون برای پیش بینی تولید زود است چرا که نمی توان برآورد دقیقی داشت که چند درصد گل‌ها به میوه تبدیل می‌شوند.

او افزود: بنابر آمار ۱۰ تا ۲۰ درصد گل دهی درختان تبدیل به میوه می‌شود که امسال به رغم گل دهی کم، اگر تبدیل به میوه ۲۰ درصد باشد، نیاز کشور تامین می‌شود.

عباسی درباره آخرین وضعیت واردات روغن زیتون بیان کرد: از سال ۹۶ تاکنون هیچ گونه نظارتی بر واردات نیست و همین موضوع موجب شده تا روغن‌های پومیس و با کیفیت کمتر وارد شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه قیمت روغن زیتون داخلی با خارجی قابل قیاس نیست، گفت: قیمت روغن زیتون داخلی مناسب‌تر از روغن زیتون خارجی است، درحالی که کیفیت به مراتب بالاتر است.

رئیس شورای ملی زیتون قیمت هر کیلو روغن زیتون درب کارخانه را ۹۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: براین اساس هزینه بسته بندی، شیشه و پلمب، با احتساب ۲۰ درصد سود بر قیمت ۹۰ هزار تومانی باید لحاظ شود که متاسفانه عدم نظارت و سودجویی دلالان و واسطه‌ها منجر به عرضه با نرخ‌های بالاتر می‌شود. هر چند بحث برند هم مطرح است و گاهی هر شیشه روغن زیتون در بازارهای خارجی تا ۵۰۰ هزار تومان هم عرضه می‌شود.

عباسی در پایان درباره تاثیر کم بارشی بر تولید زیتون تصریح کرد: مدیریت داخلی در بخش کشاورزی باید صورت گیرد؛ چرا که مشکل خشکسالی خیلی حاد نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار