فرمانده پایگاه حفاظت منابع آبزیان دیلم گفت: بیش از نیم تن میگو که به صورت غیرمجاز در استان خوزستان صید شده بود، در ورودی این شهر کشف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  سعید شیخی فرمانده پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان دیلم بیان کرد: ۵۵۰ کیلوگرم میگوی صید شده غیرمجاز و خارج از فصل در استان خوزستان، از دو دستگاه خودرو وانت نیسان در مبادی ورودی شهر دیلم کشف و ضبط شد.

او ادامه داد: پرونده تخلف راننده هر دو خودرو برای سیر مراحل قضائی به دادگاه ارجاع شد.

فرمانده پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان دیلم بیان کرد: عرضه میگوی خارج از فصل در بازارهای استان بوشهر شائبه تخلف گسترده صیادان محلی در فصل ممنوعیت صید را به وجود آورده است و صیادان از مسئولان استانی می‌خواهند این موضوع را پیگیری و با متخلفان برخورد کنند.

صید میگو در استان بوشهر هر سال مرداد آغاز می‌شود و زمان آزاد بودن صید بر اساس گشت‌های تحقیقاتی پژوهشکده میگوی کشور و بررسی ذخایر این آبزی تعیین می‌شود.


بیشتر بخوانید


صید میگو در زمان‌های دیگر ممنوع است اما چند سالی است که میگو در خارج از فصل صید به راحتی در بازار استان بوشهر یافت می‌شود، این موضوع هم ذخایر این آبزی را با تهدید مواجه می‌کند و هم معیشت صیادانی که قانونی کار می‌کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.