کشف میگو خارج از فصل صید در دلوار

۵۵ کیلوگرم میگویی که خارج از زمان صید در دلوار صید شده کشف شد.

صید غیرمجاز میگوبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، با نزدیک شدن به فصل صید میگو گشت دریایی پایگاه حفاظت منابع آبزیان در استان بوشهر فعالیت خود را برای مقابله با صید غیرمجاز افزایش داده است.

کشف میگو خارج از فصل صید در آب‌های دریایی دلوار

فرمانده حفاظت منابع آبزیان شهرستان بوشهر گفت:در گشت دریایی این پایگاه، از دو فروند قایق بی هویت که در حال صید غیر مجاز و خارج از فصل میگو در محدوده دلوار بودند دو رشته تور ترال میگو، دو جفت تخته صید، چهار حلقه طناب، و ۵۵ کیلو گرم میگو کشف و ضبط شد.

پرویز ایزدی بیان کرد: صید میگو در آب‌های استان پس از رسیدن به اندازه تجاری به طور معمول از هفته اول مرداد آغاز می‌شود و تا میانه شهریور ادامه دارد، اما برخی از صیادان متخلف با برداشت پیش از موعد از ذخیره این آبزی، به معیشت صیادان قانونمند میلیارد‌ها ریال خسارت وارد می‌کنند.

او عنوان کرد: ماه آینده و با گرم‌تر شدن هوا اندازه میگو رشد قابل توجهی دارد و به طور معمول افزایش وزن آن تا ۱۲ گرم نیز پیش بینی می‌شود، اما صید زودتر از فصل صد‌ها تن میگو را از سفره صیادان و مردم حذف می‌کند و معیشت آنان را با مشکل مواجه می‌سازد.

کشف و نگهداری افزار‌های صید میگوی خارج از فصل در بندر دیر

فرمانده پایگاه حفاظت منابع آبزیان شیلات دیر نیز گفت: در گشت مشترک این پایگاه و دریابانی چهار مجموعه کامل تور ترال میگو شامل تور، تخته، طناب، ودیر که به ارزش نزدیک به ۲۰۰ میلیون ریال در ساحل جزیره اُمُ الگُرم  قرار داشت، کشف شد.

عبدالحسین طاهری با بیان اینکه صیادان متخلف ادوات صید ترال خودرا دراین جزیره پنهان می‌کنند، افزود: جاسازی افزار‌های صید ترال در این جزیره به صیادان متخلف فرصت می‌دهد تا بدون حمل این ادوات و دور نگه داشتن آن از دید نیرو‌های گشت به صید غیر مجاز یا خارج از فصل بپردازند.

او از توقیف یک خودرو باری حامل میگو به ارزش نزدیک به ۳۰ میلیون ریال هم خبر داد.

فرمانده پایگاه حفاظت منابع آبزیان شیلات دیر گفت: کار‌های اخیر در مقابله با صید غیرمجاز رضایت مقام‌های محلی را به همراه داشته و امیدواریم به بهبود وضعیت ذخایر آبزیان دراین بخش و افزایش درآمد صیادان منجر شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.