مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از آغاز انتشار ۳۰۰ محصول سواد رسانه‌ای و فضای مجازی همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد حسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: ۳۰۰ محصول با محتوای ارتقای سواد رسانه‌ای و فضای مجازی که توسط مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازیِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری رسانه‌های جمعی، خبرگزاری‌ها و سکو‌های انتشار محتوا در فضای مجازی تولید شده است، در استان قزوین همزمان با سراسر کشور منتشر می‌شود.

اسماعیلی افزود: این محصولات رسانه‌ای در قالب موشن گرافیک و پویانمایی با هدف ارتقاء سواد رسانه‌ای در بین نسل جوان و نوجوان و افزایش آگاهی خانواده‌ها تولید شده است.

وی اضافه کرد: آموزش سواد رسانه‌ای به زبان ساده، تبیین مهارت‌های رژیم مصرف رسانه‌ای، آشنایی با شیوه‌های تأثیرگذاری رسانه‌ای و همچنین فرهنگ استفاده از شبکه‌های اجتماعی در محیط خانواده از جمله اهداف اصلی انتشارِ این محتوا‌ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: نحوه تشخیص اخبار جعلی، آسیب‌های اعتیاد رسانه‌ای، راهکار‌های حفظ حریم شخصی آنلاین و امنیت داده‌ها، خطر دسترسی‌های غیرمجاز، اقناع رسانه‌ای، زندگی به سبک رسانه، چالش‌های ناشی از شایعه‌سازی در فضای مجازی، مقابله با سرقت اطلاعاتی در فضای مجازی و پیشگیری از فریب‌های تجاری در فضای مجازی از جمله موضوعاتی است که در این محصولات با قالب‌های متنوع به آن پرداخته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: شیوع کرونا، استفاده دانش آموزان از فضای مجازی به‌واسطه کلاس‌های آنلاین و مواجهه‌ی بیش از پیش والدین با موضوعات فضای مجازی بیش از گذشته، ضرورت افزایش آگاهی‌های اجتماعی نسبت به فضای مجازی و چالش‌ها و فرصت‌های آن را به جامعه گوشزد می‌کند.

رئیس شورای فضای مجازی استان گفت: این محصولات برای دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی و متولیان امر و فعالان فضای مجازی و رسانه‌ای در استان ارسال شده که به‌صورت روزانه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر و در دسترس خانواده‌ها قرار گیرد تا در افزایش سواد رسانه‌ای خانواده‌ها تأثیرگذار باشد و از آسیب‌های حضور مستمر و بدون آموزش در فضای مجازی پیشگیری کند.

به گفته اسماعیلی، این آثار در کانال سواد رسانه‌ای در نماشا به آدرس https://www.namasha.com/savaad و کانال سواد رسانه‌ای در آپارات به آدرس https://www.aparat.com/savaad برای بازنشر بارگذاری شده و در دسترس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار