رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد:

۴۰ معدن در مهاباد غیرفعال شدند

جهین گفت: ۴۰ معدن مهاباد به دلیل نبود بازار فروش، کاهش ساخت و ساز و افزایش قیمت تمام شده مواد، غیرفعال شده است.

محمد جهین رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: از مجموع ۷۶ معدن ثبت شده در مهاباد حدود ۳۶ معدن هم اکنون فعال هستند و مابقی به دلایل مختلف از جمله نبود بازار فروش، کاهش ساخت و ساز و افزایش قیمت تمام شده مواد معدنی استخراج شده، راکد هستند.

جهین افزود: علت غیرفعال بودن معادن ثبت شده شهرستان باید در اسرع وقت پیگیری و نسبت به فعال شدن دوباره آن‌ها اقدام شود.


بیشتر بخوانید


او همچنین از ایجاد شهرک‌های سنگ در سطح شهرستان‌ها نیز استقبال کرد و گفت: سرمایه گذارانی که خواهان راه اندازی شهرک سنگ در شهر‌هایی که پتانسیل استخراج و فرآوری بالایی دارند، مورد حمایت کامل این سازمان بوده و تسهیلات ویژه همراه با خدمات رفاهی به آنان تعلق خواهد گرفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه مهاباد جزء شهرستان‌های دارای ظرفیت مهم شمال غرب کشور در حوزه معادن است، اذعان کرد: با توجه به شعار انتخاب شده برای سال جاری، رفع موانع استخراج معادن و راه اندازی آن‌ها در دستور کار قرار دارد تا سرمایه گذاران از منطقه ما خارج نشوند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۱۷ معدن از ۳۶ معدن فعال این شهرستان سنگ باریت است که سالانه بیش از ۹۰ هزار تن از این ماده معدنی در این شهرستان استحصال می‌شود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.