این شب ها با توجه به محدودیت های شبانه، خودروهایی با پلاک مخدوش بیشتر در شهر تردد می‌کنند، که این رفت و آمد پیامد سنگین تری برای رانندگان دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اغلب‌مان پلاک‌های مخدوشی را که این شب‌ها در محدودیت‌های تردد کرونایی آمد و شد دارند، دیده ایم؛ پلاک‌هایی که با دستمال کاغذی، گل ولای یا چسب برق و ... ناخوانا می‌شوند که گاهی عواقبی سنگین برای رانندگان متخلف دارند و گاهی فرد بی گناهی را به دردسر می‌اندازند. به همراه مأموران پلیس راهور مشهد، که قرار است پلاک‌های مخدوش را اعمال قانون کنند، راهی انتهای الهیه شدیم؛ ساعتی که بنا بر قانون فقط برخی خودرو‌ها می‌توانند رفت و آمد کنند.

همراه با پلیس راهور مشهد، ساعت ۲۲ به نیت اعمال قانون ماشین هایی با  پلاک‌های مخدوش راهی خیابان‌های شهر می‌شویم. شاید شنیدن دلیل این تغییرات برای شما هم جالب باشد!

اولین خودرویی که به دستور پلیس ایست می‌گیرد، خودرو ۲۰۶ است که روی یکی از اعداد پلاک را با چسب سفید نواری پوشانده است. راننده اهل مصاحبه نیست و ادعا می‌کند اولین‌بار است که پلاکش را مخدوش کرده است!

خودرو بعدی پرایدی سفیدرنگ است که ناشیانه روی ۲ عدد را با دستمال کاغذی پوشانده است، دلیل او از این کار رفت‌وآمد‌های اجباری از شهرستان است.


بیشتر بخوانید


کمی می‌گذرد، ناگهان پژو پارسی توجه همه را به خود جلب می‌کند؛ این یکی دیگر سنگ‌تمام گذاشته است و کلا پلاک جلو خودرو را برداشته است. پلیس ایست می‌دهد، اما او تمام تلاشش را می‌کند که آن را نشنیده بگیرد و بگریزد، اما نمی‌تواند. راننده پسری جوان است که شاید به‌زحمت ۲۰سال داشته باشد.

او بهانه جالبی دارد و می‌گوید دلیل بی‌پلاکی‌اش تصادفی است که ۱۰روز پیش داشته است، اما بعد از استعلام پلیس مشخص می‌شود که تصادف مربوط به ۱۳فروردین است و عمرش بیشتر از این روزها! جوان دوباره بهانه‌ای جدید می‌تراشد و می‌گوید پلاک را پرچ کرده، اما خودش افتاده است!

پلیس راهور این بهانه را هم نمی‌پذیرد و جالب است که در استعلام پلاک علاوه بر بی‌توجهی به فرمان ایست پلیس در دفعه‌ای دیگر، حرکات مارپیچ نیز از طریق دوربین‌های راهور از این پلاک ثبت شده است.

دستکاری در پلاک جرم است

سرهنگ حسنعلی امامی رئیس پلیس راهنمایی‌ و رانندگی مشهد که در این گزارش شبانه ما را همراهی می‌کند، دراین‌زمینه می‌گوید: افرادی که به‌دلیل محدودیت تردد شبانه پلاک‌های خود را دست‌کاری می‌کنند، جریمه‌ای بین یک تا ۶سال حبس خواهند داشت و خودرو آن‌ها به پارکینگ منتقل می‌شود. این افراد علاوه بر جریمه ۲۰۰هزار تومانی تردد شبانه، مبلغ ۶۰هزار تومان نیز به‌دلیل دست‌کاری پلاک یا ناخوانابودن آن اعمال قانون می‌شوند.

او می‌افزاید: دستکاری در پلاک جرم است و حق دیگران با این کار ضایع می‌شود و نقض حقوق شهروندی است. افرادی که ادعای این را دارند پلاک آن‌ها به اشتباه جریمه شده است تا یک ماه می‌توانند به اجرائیات راهنمایی و رانندگی استان مراجعه کنند و باتوجه به اطلاعات موجود و آنچه در دوربین‌ها ثبت شده است اگر پلاک مربوطه نباشد، جریمه قطعا از سیستم حذف خواهد شد.

منبع: شهرآرا

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.