معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با هدف ساماندهی و نظارات بر توزیع انسولین در داروخانه ها، ثبت اطلاعات بیمار در سامانه ttac توسط داروخانه‌ها الزامی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، رضا محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: با هدف ساماندهی و نظارات بر توزیع انسولین در داروخانه ها، علاوه بر الزامی بودن ثبت اطلاعات بیمار در سامانه ttac توسط داروخانه ها، باید بیماران کارت حواله الکترونیک را از سامانه ثبت حواله الکترونیک معاونت درمان دریافت کنند.

او، هدف از اجرای طرح حواله الکترونیک را ساماندهی هر چه بهتر به وضعیت توزیع انسولین در داروخانه‌ها و کاهش مشکلات مردم عنوان کرد.


بیشتر بخوانید


محمدی اضافه کرد: بیماران نیازمند دریافت انسولین پس از مراجعه به داروخانه، جهت دریافت حواله الکترونیک به کارشناسان معاونت درمان در شهرستان‌ها معرفی می‌شوند و کارت حواله الکترونیک دریافت می‌کنند.

او، داشتن حواله الکترونیک را برای دریافت انسولین توسط بیماران الزامی دانست و ادامه داد: نوع انسولین مصرفی بیمار در حواله الکترونیک قید شده است و بیماران در مراجعات بعدی به داروخانه‌ها از همین حواله استفاده می‌کنند مگر اینکه به صلاحدید پزشک نوع انسولین مورد نیاز بیمار تغییر کرده باشد که در این صورت نیاز به تهیه کارت حواله الکترونیک جدید خواهد بود.

محمدی گفت: تمامی داروخانه‌های توزیع کننده انسولین موظف به دریافت کاربری در سامانه TTAC و ثبت اطلاعات دریافت کنندگان انسولین در این سامانه هستند.

او، قطع سهمیه انسولین داروخانه‌هایی که کاربری TTAC را دریافت نکرده و از ثبت اطلاعات دریافت کنندگان انسولین در این سامانه خودداری کنند را قطعی دانست و افزود: سهمیه خرداد ماه تنها بر اساس گزارش گیری از سامانه TTAC است، لذا لازم است داروخانه‌هایی که هنوز کاربری TTAC خود را فعال ننموده اند در اسرع وقت پیگیری کنند.

محمدی گفت: به طور کلی داروخانه‌ها موظفند برای تحویل قلم انسولین، علاوه بر بحث تاییدیه بیمه و تاییدیه دریافت و ثبت نسخه آزاد در سامانه ttac، در صورتی که اولین مراجعه بیمار به داروخانه جهت دریافت انسولین است بیمار را به کارشناسان معاونت درمان برای صدور کارت حواله الکترونیک ارجاع دهند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.