۳۱ قلم وسایل حفاظتی جهت اطفاء حریق به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در چهارمحال و بختیاری توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید اسماعیل صالحی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از ۲۵ میلیارد ریال تجهیزات اطفاء حریق در ادارات منابع طبیعی استان خبر در راستای کاهش خسارت ناشی از آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی خبر داد.

او افزود: این تجهیزات شامل ۳۱ قلم وسایل حفاظتی جهت اطفاء حریق از جمله دمنده، لباس و دستکش مخصوص اطفاء حریق، بیل، آتشکوب، کوله پشتی و کلاه، دمنده است که بین شهرستان‌ها توزیع می‌شود.


بیشتر بخوانید


صالحی، با اشاره به گرم شدن هوا و احتمال وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی اضافه کرد: تامین و تجهیز این وسایل یکی از راه‌های کاهش خسارت در زمان وقوع حریق در این عرصه‌ها است.

او ادامه داد: همه ساله با گرم شدن هوا نیرو‌های اداره کل و همچنین یگان حفاظت به صورت آماده باش هستند تا زمان وقوع حریق کمترین خسارت به این عرصه‌ها وارد شود.

صالحی از فعال شدن گروه‌های همیار طبیعت و نیرو‌های گشت و مراقبت به منظور پیشگیری از بروز آتش‌سوزی در این عرصه‌ها خبر داد و گفت: ارائه آموزش به این گروه‌ها و همچنین تامین تجهیزات در دستور کار قرار دارد.

او از استقرار یک بالگرد با موافقت وزارت کشور در شهرستان لردگان به منظور پشتیبانی نیرو‌ها در زمان بحران خبر داد و افزود: سکوی فرود این بالگرد تا ۲ ماه آینده در اداره منابع طبیعی شهرستان لردگان احداث خواهد شد.

صالحی اضافه کرد: پارسال ۱۰ فقره آتش‌سوزی در سطحی بیش از ۱۱۵ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان رخ داد که بیشترین حریق در شهرستان‌های اردل، کوهرنگ، فارسان، بروجن و لردگان اتفاق افتاد.

او از مردم خواست: تا هر گونه تخلف در رابطه با جنگل‌ها و مراتع را با استفاده از سامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۹ امداد جنگل و مرتع و یا اطلاع به یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان‌ها گزارش دهند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار