سرپرست گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تالارهای پذیرایی و چایخانه‌ها در شرایط نارنجی و پُر خطر همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ اجازه فعالیت در استان اصفهان را ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید مهدی میرجهانیان سرپرست گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت و گوی زنده با خبرنگاران از طریق فضای مجازی گفت: در حال حاضر بیشتر شهرستان‌های استان اصفهان در وضعیت نارنجی و پر خطر کرونا قرار دارند و واحد‌های صنفی گروه ۳ و ۴ از جمله تالار‌های پذیرایی و چایخانه‌ها حتی با تعداد کم نیز اجازه فعالیت ندارند.

او ادامه داد: با توجه به اینکه در چایخانه‌های اصفهان، قلیان عرضه می‌شود این واحد‌ها حتی در شرایط زرد (خطر متوسط) کرونایی نیز امکان فعالیت ندارند، زیرا عرضه قلیان در این شرایط بطور کامل ممنوع است.

میرجهانیان با بیان اینکه سالن‌های ورزشی بدنسازی نیز به‌دلیل قرار گرفتن در گروه ۳ اجازه فعالیت در شرایط نارنجی ندارند، اظهار کرد: اقدام‌هایی در دست انجام است تا برخی واحد‌ها مانند باشگاه‌های ورزشی بدنسازی و تالار‌ها در صورت پایداری شرایط نارنجی بتوانند بطور کنترل شده و محدود با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد فعالیت کنند که این موضوع در ستاد استانی مقابله با کرونا بررسی و درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

سرپرست گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: نحوه فعالیت برخی از واحد‌های صنفی پس از ۲ هفته از تعطیلی ناشی از شرایط قرمز و نارنجی کرونا منوط به اظهارنظر وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان و مصوبه‌های ستاد مقابله با کروناست.

او با تاکید بر اینکه بر اساس مصوبه‌های ملی و استانی ستاد مقابله با کرونا هرگونه تخطی از شیوه نامه‌های بهداشتی کرونا، تخلف است، افزود: در مواردی که این تخلف با آگاهی انجام شود، تبدیل به جُرم خواهد شد.

میرجهانیان با اشاره به اینکه خط قرمز بهداشت محیط اصفهان، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است، خاطرنشان کرد: در وضعیت قرمز کرونا در برخی روز‌ها تا یک هزار مورد نیز برای واحد‌های صنفی متخلف، اخطار صادر می‌شد، اما این روز‌ها به کمتر از ۱۰۰ مورد در شهر اصفهان رسیده است.

او همچنین بیشترین موارد رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی کرونا را مربوط به نانوایی‌ها دانست و اظهار کرد: در حال حاضر بیشترین نگرانی ما از تجمع مردم در مراکز گروه یک شغلی مانند رستوران‌هاست که حضور افراد در چنین فضا‌هایی باید با کمترین خطر و حساب شده باشد.

مدیر گروه بهداشت محیط اصفهان با تاکید بر اینکه رعایت موازین بهداشتی برای افرادی که واکسن کرونا را دریافت کردند، ضروری است، گفت: از مردم می‌خواهیم که خرید‌های خود را تا جای ممکن غیر حضوری انجام دهند و اقلام خرید شده را با توجه به اینکه از محیط بیرون و تجمعی وارد خانه می‌شود، بطور ساده تمیز کنند یا شست و شو دهند.

او از مردم خواست تا با توجه به اینکه شرایط ابتلا به بیماری کووید ۱۹ همچنان وجود دارد سه نکته مهم یعنی بهداشت فردی، فاصله گذاری اجتماعی و حفاظت شخصی بویژه ماسک زدن را رعایت کنند.

میرجهانیان درباره آب آشامیدنی اصفهان نیز تاکید کرد: مطالبی که درباره آلودگی آب آشامیدنی اصفهان وجود دارد، مردود است، زیرا آب آشامیدنی از خطوط قرمز شبکه بهداشتی محسوب می‌شود و بطور مرتب آزمایش‌های کلرسنجی، میکروبی و شیمیایی بر روی آن در نقاط مختلف شهری و روستایی استان انجام می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
مترو و اتوبوس های اصفهان از جمعیت داره منفجر میشه