مسئول بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تا کنون ۲۶ هزار نفر دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

رضا فدایی مسئول بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: تا کنون به ۱۶۰ هزار نفر از مردم اصفهان واکسن کرونا تزریق شده است که از این تعداد، ۲۶ هزار نفر دو دوز از این واکسن را دریافت کرده اند؛ بر اساس این آمار کمتر از ۵ درصد مردم استان برابر کرونا واکسینه شده اند.

او افزود: پزشکان بخش خصوصی، افراد ۵۰ سال به بالا و همچنین کارکنان حوزه درمان که در ارتباط نزدیک با بیماران کرونایی هستند واکسن را دریافت کرده اند.

مسئول بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: افراد بالای ۷۰ و ۸۰ سال استقبال خوبی داشتند که نزدیک به  ۵۰ و ۵۵ درصد آن‌ها واکسن زده اند و باقی افراد هم به تدریج مراجعه می‌کنند.

فدایی، درباره ایمنی واکسن کرونا بیان کرد: بعد از تزریق دو دوز از واکسن ۸۰ درصد ایمنی به وجود می‌آید و قبل از تزریق نیاز به انجام اقدام خاصی نیست، اما بعد از تزریق واکسن کرونا ممکن است عوارض جزئی مثل تب، بدن درد جزئی و درد در محل تزریق که به صورت گذرا هست به وجود بیاید که با خوردن مسکن از بین می‌رود.

او درباره اولویت دریافت واکسن کرونا گفت: وزارت بهداشت اولویت‌های دریافت واکسن کرونا را اعلام می‌کند که بر اساس رده بندی سنی به تدریج ۵ سال به ۵ سال پائین خواهد آمد و کم کم افراد کم سن و سال‌تر هم واکسن خواهند زد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.