مقامات استرالیایی اعلام کردند قبل از خروج نظامیان این کشور از خاک افغانستان سفارت خود در کابل را تعطیل خواهند کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از‌ ای بی سی، سفارت استرالیا در کابل که از سال ۲۰۰۶ افتتاح شده قرار است پیش از ترک کامل نیرو‌های این کشور به صورت کامل تعطیل شود.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا و ماریس پین، وزیر خارجه این کشور اظهار امیدواری کردند این تعطیلی موقتی باشد و آن‌ها بتوانند در آینده سفارت خود در افغانستان را دوباره بازگشایی کنند.

مقامات استرالیا در بیانیه‌ای مشترک عنوان کردند: با توجه به درخواست قریب الوقوع خروج نیرو‌های خارجی از خاک افغانستان این کشور تصمیم گرفته تا پیش از ترک این کشور، تمامی فعالیت‌های سیاسی و نظامی خود از طریق سفارت را فعلا متوقف کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: با توجه به لزوم خروج نیرو‌های بین المللی از افغانستان و آینده مبهم این کشور، دولت استرالیا تصمیم گرفته در حال حاضر فعالیت سفارت خود در کابل را تا زمان مشخص شدن خط و سیر سیاسی در این کشور متوقف کند.

مقامات استرالیا اعلام کردند تا سه روز آینده سفارت این کشور در کابل به طور کلی تعطیل می‌شود.

استرالیا بیش از ۱۵ سال است که به منظور همراهی با نظامیان تروریست آمریکایی و به بهانه مبارزه با تروریسم وارد خاک افغانستان شده است. این درحالی است که از زمان اشغال افغانستان به دست نیروهای خارجی، میزان تولید تریاک و مواد مخدر در این کشور ده ها برابر شده است. همچنین انفجارها و اقدامات تروریستی در سایه حمایت تروریست های آمریکایی، به بخش تفکیک ناپذیری از زندگی مردم مظلوم افغانستان تبدیل شده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.