وزارت دفاع ملی افغانستان از کشته و زخمی شدن بیش از ۲۱۵ نفر از اعضای طالبان در در پی عملیات‌های مختلف در این کشور خبر داد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ملی افغانستان با انتشار بیانیه‌ای از کشته شدن ۱۴۰ نفر از قوای مسلح علیه شبه‌نظامیان طالبان در اثر عملیات هوایی و زمینی طی ساعات گذشته خبر داد.

براساس این بیانیه، عملیات نظامی در ولایات ننگرهار، زابل، قندهار، هرات، بادغیس، بلخ، فاریاب، جوزجان، سرپل، هلمند، بغلان، کاپیسا و کابل صورت گرفته است.

وزارت دفاع ملی افغانستان در بیانیه خود آورده است، ۷۵ نفر از اعضای طالبان در عملیات اردو و پولیس افغانستان زخمی و ۲ نفر دیگر بازداشت شده‌اند.‌ای بیانیه می‌افزاید: طی این عملیات‌ها ۱۲۱ مین جاسازی شده توسط طالبان در ولایات مذکور کشف و خنثی و مقادیر زیادی سلاح و مهمات مربوط به این گروه نیز منهدم شده است.

این عملیات در حالی رخ می‌دهد که، درگیری نیرو‌های امنیتی با طالبان نیز در مناطق مختلف این کشور شدت گرفته است و از سویی نظامیان آمریکایی قرار است تا آخر ماه سپتامبر پس از ۲ دهه از افغانستان خارج شوند و از سوی دیگر نیز تلاش‌ها برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان ادامه دارد.

سخنگوی پنتاگون نیز از خروج نیمی از نیرو‌های امریکایی از خام افغانستان خبر داد و گفت:حدود نیمی از نیرو‌های ما خاک افغانستان را ترک کرده اند و خروج ما به معنای خروج از منطقه نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۰۸ خرداد ۱۴۰۰
درود بر ارتش غیور کشورم ،